Πρώτη η Κίνα, στην τρίτη θέση η Ελλάδα με εντυπωσιακή αύξηση από τα 93,2 δις USD στα 145 δισ USD. σύμφωνα με ανακοίνωση της VesselsValue
1. Κίνα
Η Κίνα ανέβηκε από τη 2η τον Ιανουάριο στην 1η θέση αυτή τη φορά, έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία 191 δισ. USD. Η Κίνα κατέχει τον μεγαλύτερο αριθμό containerships και, κατά συνέπεια, η πρόσφατη άνοδος των τιμών και των αξιών τα ανέβασε στην πρώτη θέση ως προς την αξία του στόλου...
2. Ιαπωνία
Η Ιαπωνία έπεσε από την 1η στη 2η θέση, έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία 187 δισ. USD. Πρόκειται για μια αύξηση άνω των 70 δισ. USD από τον Ιανουάριο του 2021, υπογραμμίζοντας την άνθηση των αγορών Bulker, LPG και Vehicle Carrier...
3. Ελλάδα
Η Ελλάδα ανέβηκε στην 3η θέση της κατάταξης από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Η συνολική τους αξία αυξήθηκε από 93,2 δισ. USD στην αρχή του έτους σε 145 δισ. USD. Η Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης δεξαμενόπλοιων και παρόλο που τα κέρδη παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ, έχουμε δει αυξήσεις στα επιτόκια που έχουν ανεβάσει αξίες για ολόκληρο τον στόλο. Οι αξίες νεόδμητων και, ως εκ τούτου, οι αξίες μεταπώλησης, έχουν αυξηθεί μεταξύ 20-30% σε VLCC, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους...
4. ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ έχουν πέσει στην 4η θέση από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους με συνολικά 96 δισ. δολάρια σε ενεργητικό. 56 δισ. USD από αυτό αποτελείται από κρουαζιερόπλοια, τα οποία δεν αποτελούν έκπληξη, καθώς οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, η Carnival και η Royal Caribbean, εδρεύουν και οι δύο στις ΗΠΑ. Παρά την επίθεση που γνώρισε ο κλάδος λόγω της πανδημίας COVID-19, οι ΗΠΑ εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση τους ως ο μεγαλύτερος παγκόσμιος ιδιοκτήτης κρουαζιέρας παρά το γεγονός ότι η αξία του στόλου μειώθηκε συνολικά κατά 7 δισ. USD από την αρχή του έτους.
Οι ΗΠΑ είναι επίσης εξέχοντες ιδιοκτήτες στον τομέα RoRo που κατέχουν συνολικά 2,1 δισ. USD, όπου η αγορά έχει σημειώσει αύξηση σε αξία 1,2 δισ. USD από τον Ιανουάριο.
5. Σιγκαπούρη
Η Σιγκαπούρη παρέμεινε στην 5η θέση από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους με παρόμοια κέρδη στον τομέα Bulker και Container όπως άλλες χώρες. Οι επενδύσεις τους στον τομέα των containerships ακολούθησαν την παγκόσμια άνοδο, αυξάνοντας την αξία του στόλου τους από 10 δισ. USD σε 25 δισ. USD.
6. Γερμανία
Η Γερμανία παρέμεινε στην 6η θέση κατέχοντας συνολικά 76,8 δισ. USD. Ένα μεγάλο μέρος του στόλου τους αποτελούνταν πάντα από Containers και, κατά συνέπεια, η τεράστια έκρηξη των Container οδήγησε στην αύξηση της αξίας του γερμανικού στόλου κατά 34 δισ. USD από την αρχή του έτους.
Επιβραβεύονται και οι επενδύσεις τους στον τομέα Small Dry. Η συνολική αξία του στόλου έχει αυξηθεί κατά 1 δισ. USD από τον Ιανουάριο, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους.
7. Νότια Κορέα
Η Νότια Κορέα ανέβηκε στην 7η θέση από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, ξεπερνώντας το Ηνωμένο Βασίλειο. Η συνολική αξία του στόλου τους ανέρχεται πλέον σε 58 δισ. USD, σημειώνοντας αύξηση 24 δισ. από την αρχή του έτους.
Οι επενδύσεις της Νότιας Κορέας στους τομείς LNG και LPG αποδίδουν επιτέλους με τις αξίες να διπλασιάζονται από την αρχή του έτους. Με τις τιμές LNG να κορυφώνονται το δεύτερο εξάμηνο του 2021, οι αξίες του στόλου έχουν διπλασιαστεί για τον τομέα φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας. Η Hyundai LNG, η Pan Ocean και η H Line παρήγγειλαν 15 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG φέτος, με την πιο πρόσφατη παραγγελία στα 200 εκατ. USD, μια αύξηση 20 εκατ. USD σε τιμές νέας κατασκευής.
8. Ηνωμένο Βασίλειο
Το Ηνωμένο Βασίλειο έπεσε στην 8η θέση έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία 54 δισ. USD. Η συνολική αξία του στόλου τους έχει αυξηθεί κατά 15 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ από την αρχή του έτους, με τα περισσότερα κέρδη να σημειώνονται στους ακμάζοντες τομείς Bulker και Container.
Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων έχει υποστεί τεράστια πίεση τον τελευταίο χρόνο. Η μείωση της ζήτησης που σχετίζεται με τον COVID-19 ωθεί τις καταναλωτικές δαπάνες, οι κακές καιρικές συνθήκες στην Κίνα και τα lockdown τερματικών σταθμών που σχετίζονται με τον COVID-19 που συμβάλλουν στην υψηλή συμφόρηση των λιμανιών. Ωστόσο, τώρα βλέπουμε παγκόσμια ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και συμφόρηση λιμανιών που απειλούν τις παραδόσεις Χριστουγέννων σε μέρη του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Felixstowe, ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, αναφέρει τη συμφόρηση του κτιρίου καθώς η σοβαρή έλλειψη οδηγών φορτηγών σημαίνει ότι τα εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύονται στα ναυπηγεία αποθήκευσης λιμανιών. Αυτό καθιστά ολοένα και πιο δύσκολη την εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων και την εκ νέου φόρτωση των κενών εμπορευματοκιβωτίων που θα σταλούν πίσω στην Ασία.
9. Ταϊβάν, Κίνα
Η Ταϊβάν, η Κίνα έκαναν νέα εμφάνιση στην πρώτη 10άδα της κατάταξης καθώς οι επενδύσεις τους σε Bulkers και Containers καρποφορούν. Η συνολική αξία του στόλου τους είναι 47 δισ. USD, με 32 δισ. USD μόνο από τον στόλο εμπορευματοκιβωτίων τους. Εταιρείες όπως η TS Lines, η Wan Hai Lines και η Evergreen έχουν κάνει συνολικά 107 παραγγελίες μέχρι στιγμής φέτος, το 1/5ο των συνολικών παραγγελιών που έχουν υποβληθεί.
10. Νορβηγία
Η Νορβηγία έχει υποχωρήσει μία ακόμη θέση στη 10η από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, κυρίως λόγω της μείωσης της αξίας του στόλου ανοικτής θάλασσας. Πολλές από τις επενδύσεις της Νορβηγίας είναι στον τομέα MODU, επομένως, καθώς οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου μειώνουν επιθετικά την CAPEX, οι συμβάσεις MODU τερματίζονται, αναστέλλονται ή καθυστερούν. Οι υπεράκτιες αξίες σε όλες τις ηλικίες και τύπους επηρεάστηκαν.