Η Yara θα ξεκινήσει τη λειτουργία του πρώτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές ρύπων στον κόσμο
Το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο – το Yara Birkeland – αναχώρησε για το παρθενικό του ταξίδι στα φιόρδ του Όσλο. Παρών στο σημαντικό αυτό γεγονός και ο Νορβηγός πρωθυπουργός Jonas Gahr Støre ο οποίος ξεναγήθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Yara, Svein Tore Holsether.
Ο Νορβηγός πρωθυπουργός Jonas Gahr Støre
«Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει κατά 1.000 τόνους CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως, δήλωσε ο Svein Tore Holsether.
Μηδενικές εκπομπές
Το Yara Birkeland, έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τον Όμιλο Kongsberg. Το πλοίο κατασκευάστηκε από τη VARD με την οικονομική υποστήριξη της Enova και θα μπει σε εμπορική λειτουργία από το 2022.
«Ανυπομονούσαμε για αυτή τη μέρα εδώ και πολύ καιρό. Το Yara Birkeland θα μεταφέρει ορυκτά λιπάσματα μεταξύ Porsgrunn και Brevik και θα συμβάλει σε σημαντικές περικοπές εκπομπών κατά τη μεταφορά. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πράσινης μετάβασης στην πράξη και ελπίζουμε ότι αυτό το πλοίο θα είναι η αρχή ενός νέου τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές” συνέχισε ο κ. Holsether.
Τώρα ξεκινά μια διετής περίοδος δοκιμών της τεχνολογίας που θα κάνει το πλοίο αυτοκινούμενο και τελικά θα πιστοποιηθεί ως αυτόνομο, πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μια κοινή φιλοδοξία
Το Yara Birkeland είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ πολλών παραγόντων, όπου η KONGSBERG είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση όλης της νέας τεχνολογίας στο πλοίο. Το πλοίο θα λειτουργεί από το κέντρο παρακολούθησης και επιχειρήσεων της Massterlys στο Horten. Η Masterly είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της KONGSBERG και της Wilhelmsen.
Η Enova, μια κυβερνητική επιχείρηση που είναι υπεύθυνη για την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, έχει διαθέσει έως και 133,5 εκατομμύρια NOK για την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού και αυτόνομου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.