Ο νέος πόρος χρησιμεύει ως πύλη για κρίσιμες πληροφορίες και δεδομένα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα και την τεχνολογία στη ναυτιλία
Ο νέος πόρος χρησιμεύει ως πύλη για κρίσιμες πληροφορίες και δεδομένα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα και την τεχνολογία στη ναυτιλία
Η Eni, η Fincantieri, και ο RINA υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών για την ενεργειακή μετάβαση.
Η ασφάλεια και ο εφοδιασμός είναι ζωτικής σημασίας για την ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου
Η μετάβαση στην αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο, με στόχο την απαλλαγή από τον άνθρακα, μπορεί να δημιουργήσει νέα προβλήματα. Αυτό φαίνεται σε μια μελέτη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Chalmers στη Σουηδία, όπου οι ερευνητές πραγματοποίησαν αναλύσεις κύκλου ζωής για μπαταρίες και για τρία ηλεκτροκαύσιμα, συμπεριλαμβανομένης της αμμωνίας. Ο ευτροφισμός και η οξίνιση είναι μερικά από τα περιβαλλοντικά προβλήματα που μπορούν να εντοπιστούν στη χρήση της αμμωνίας - καθώς και οι εκπομπές αερίου γέλιου, το οποίο είναι ένα πολύ ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου.
Στην αναζήτηση βιώσιμων θαλάσσιων καυσίμων χωρίς ορυκτά καύσιμα, η αμμωνία βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη εδώ και αρκετά χρόνια ως μία από τις ισχυρότερες εναλλακτικές λύσεις. Η αμμωνία (NH3) είναι ένα καύσιμο χωρίς άνθρακα και έχει το πλεονέκτημα της υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας από ό,τι, για παράδειγμα, το υδρογόνο. Μπορεί επίσης να υγροποιηθεί αρκετά εύκολα, αν και είναι αέριο σε κανονικές συνθήκες. Ωστόσο, ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι ότι η παραγωγή ηλεκτρο-αμμωνίας - η οποία απαιτεί ηλεκτρική ενέργεια - είναι πολύ ενεργοβόρα.
Επιπλέον, η νέα μελέτη δείχνει ότι η προθυμία να απαλλαγεί ο τομέας της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με τη χρήση αμμωνίας, μπορεί αντίθετα να δημιουργήσει εντελώς νέα προβλήματα.
"Αν και η αμμωνία δεν περιέχει άνθρακα, η καύση της στις μηχανές δεν είναι απαλλαγμένη από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου", λέει η Selma Brynolf, ερευνήτρια του Chalmers και συν-συγγραφέας της μελέτης. "Οι δοκιμές των κινητήρων έχουν δείξει ποικίλους βαθμούς εκπομπών αερίου γέλιου, το οποίο είναι ένα πολύ ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου με πάνω από 200 φορές μεγαλύτερη επίδραση στην υπερθέρμανση του πλανήτη από ό,τι το διοξείδιο του άνθρακα".
"Απλώς δεν υπάρχουν βαθύτερες αναλύσεις κινδύνου για το τι θα μπορούσε να σημαίνει η μετάβαση στην αμμωνία", λέει ο Fayas Malik Kanchiralla, διδακτορικός φοιτητής στο Τμήμα Μηχανικής και Ναυτιλιακών Επιστημών του Chalmers και κύριος συγγραφέας της εργασίας.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν την εκτίμηση του κύκλου ζωής και το κόστος κύκλου ζωής για να αξιολογήσουν την τεχνική βιωσιμότητα, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την οικονομική σκοπιμότητα για τέσσερις τύπους φορέων ανανεώσιμης ενέργειας, για τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων. Οι φορείς ενέργειας που εξετάστηκαν περιλάμβαναν ηλεκτρική ενέργεια μέσω μπαταριών και τρία ηλεκτροκαύσιμα: υδρογόνο, μεθανόλη και αμμωνία. Οι φορείς ενέργειας χρησιμοποιήθηκαν με τη σειρά τους σε συνδυασμό με κινητήρες και κυψέλες καυσίμου.
Η μελέτη δείχνει ότι η αμμωνία και η μεθανόλη έχουν το χαμηλότερο κόστος από τις εναλλακτικές λύσεις που μελετήθηκαν.
"Η αγορά έλκεται συνήθως από το κόστος, και δεδομένου ότι η ηλεκτρο-αμμωνία έχει το χαμηλότερο κόστος, η αγορά στοχεύει προς αυτήν. Υπάρχει μια διαφημιστική εκστρατεία γύρω από αυτό το καύσιμο στη ναυτιλία σήμερα. Αλλά αν και όταν κάνουμε στροφή προς την αμμωνία, είναι για να λύσουμε το πρόβλημα της χρήσης ορυκτών καυσίμων, και αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι μπορεί να καταλήξουμε να δημιουργήσουμε περισσότερα προβλήματα αντ' αυτού", λέει ο Fayas Malik Kanchiralla.
Η χρήση αμμωνίας συνδέεται με σημαντικές προκλήσεις και κινδύνους τοξικότητας, οι οποίοι είναι διαχειρίσιμοι, αλλά θα αυξήσουν την πολυπλοκότητα των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας. Αυτό θα περιόριζε ενδεχομένως τη χρήση του καυσίμου μόνο σε φορτηγά πλοία βαθέων υδάτων.
"Μεταξύ των περιβαλλοντικών προβλημάτων που μπορούν να αποδοθούν στη χρήση της αμμωνίας είναι ο ευτροφισμός και η οξίνιση", λέει η Φαγιάς Μαλίκ Καντσιράλα. "Συνοψίζοντας- παρόλο που η πράσινη αμμωνία είναι ένα καύσιμο χωρίς ορυκτά και σχετικά καθαρό, μάλλον δεν είναι αρκετά πράσινη για το περιβάλλον στο σύνολό του. Πρέπει να γίνουν περισσότερες εκτιμήσεις κινδύνου για τις εκπομπές της αμμωνίας και των συναφών αζωτούχων ενώσεων, προτού υιοθετηθεί αυτό το καύσιμο για τη ναυτιλία".
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024
Τετάρτη, 09 Οκτωβρίου 2024
Τετάρτη, 09 Οκτωβρίου 2024
Ειδήσεις, άρθρα και αναλύσεις για την μεγάλη και παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία
Αρχισυντάκτης, Επιμέλεια Ύλης: Παναγιώτης Δούκας