Ὁ Ἀριστομένης Καραγεώργης, ἓνας εὐπατρίδης ἐφοπλιστής καί λάτρης τῆς ἑλληνικῆς σημαίας βλέποντάς την νά κυματίζει στούς ἱστούς ὃλων τῶν πλοίων του, ἒλεγε σέ δημόσια ὁμιλία του:
“Ἐπιτρέψατέ μου νά διορθώσω τό ρητό πού λέει ὃτι ὃλοι οἱ δρόμοι ὁδηγοῦν στήν Ρώμη, καί νά πῶ: Ὃλοι οἱ ναυτιλιακοί δρόμοι ὁδηγοῦν στήν Ἑλλάδα”.
Καί τόνιζε παρουσία τῆς μεταπολιτευτικῆς κυβερήσεως καί πολλῶν ξένων ναυτιλιακῶν παραγόντων: “Ὃλες οἱ ἐξελίξεις πείθουν ὃτι ἐπίκειται ὁ οὐσιαστικός ἐπαναπατρισμός τοῦ ἐφοπλιστικοῦ στοιχείου γιά τήν ἐκμετάλλευση ἀπό τήν Ἑλλάδα τοῦ τεραστίου στόλου. Ὁ Πειραιᾶς ἀκολουθεῖ τό πεπρωμένο του. Ἐπιφυλάξεις δέν πρέπει νά ὑπάρξουν. Εἲμαστε βέβαιοι ὃτι ἡ κυβέρνηση (σ.σ. τοῦ Κων. Καραμανλῆ) θά δώσει τό προβάδισμα στήν κατεύθυνση αὐτή. Ἡ σημασία τοῦ Πειραιῶς ὡς ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΛΙΜΕΝΟΣ εἶναι εὐνόητο ὃτι θά προσλάβει εὐρύτερη ἒννοια στόν Εὐρωπαϊκό χῶρο”. Δικαιώθηκε καί στά δύο. Ἡ Ἑλλάδα ἒγινε μέλος τῆς ΕΟΚ μέ προῖκα της τήν ναυτιλία, ένῶ σήμερα οἱ περισσότεροι Ἓλληνες ἐφοπλιστές δραστηριοποιοῦνται ἀπό τόν Πειραιᾶ.
Ὁ Μένης, ὃπως τόν προσφωνοῦσαν στήν Ἀκτή Μιαούλη, ὡς πρόεδρος τῆς Ἑνώσεως Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν, συνέβαλε ἀποφασιστικά ὣστε νά δημιουργηθεῖ ἓνα σταθερό νομοθετικό πλαίσιο γιά τήν ἐνίσχυση τῆς ἀνταγωνιστικῆς ἱκανότητος τῆς ἑλληνικῆς ναυτιλίας, καθώς ἦταν - ὃπως λίγοι ξέρουν- ὁ ἐμπνευστής τοῦ νόμου 89)1967. Ὁ ἲδιος προήγαγε οὐσιαστικά τόν διάλογο μεταξύ ναυτιλίας καί πολιτείας, μέ προσωπικές συνομιλίες πού εἶχε μέ τόν Κων. Καραμανλῆ κατά τήν μεταπολίτευση καί στήν μετέπειτα ἐποχή, ὃταν τό κλῖμα γιά τήν ναυτιλία ἦταν δυσμενέστατο, τό ἑλληνικό νηολόγιο εἶχε συρρικνωθεῖ καί ἡ τάξη τῶν ναυτεργατῶν δοκιμάσθηκε σκληρά, ἀλλά καί ὁ ἲδιος ὁ Καραγεώργης ἐπιχειρηματικά. Ἡ ἱστορία του προκαλεῖ τόν θαυμασμό άλλά καί τήν θλίψη.
Τήν ναυτιλιακή ἐπιχείρηση εἶχε πρωτοδημιουργήσει ὁ πατέρας του Μιχάλης Καραγεώργης, ἐγκατεστημένος στήν Ἀκτή Κονδύλη. Οἱ τσιμινιέρες τῶν πλοίων του ἒφεραν τά κεφαλαῖα γράμματα ΜΚ. Γνωστός ναυτιλιακός ἐκδότης τοῦ Πειραιῶς καί...ἡμιεφοπλιστής, ἀπέδωσε ἀρχικά σέ ἂρθρα του τήν μομφή ὃτι ὁ Μιχ. Καραγεώργης ὑπῆρξε ὁ δούρειος ἳππος εἰσβολῆς τῶν νορβηγικῶν συμφερόντων στό ἑλληνικό νηολόγιο. Τότε ἲσχυε ὁ νόμος ὃτι, ἂν τό πλοῖο ἀνῆκε κατά 51% σέ ἑλληνικά συμφέροντα, μποροῦσε νά ἐγγραφεῖ στό ἑλληνικό νηολόγιο. Ἀλλά τό πλειοψηφικό ποσοστό ἲσως νά ἦταν εἰκονικό. Νά ἦταν κομπίνα. Ἀργότερα ὃμως ὁ ἐκδότης αὐτός ἒγινε πρῶτος φίλος μέ τόν Μεσσήνιο ἐφοπλιστῆ, τήν δραστηριότητα τοῦ ὁποίου συνέχισε ὁ Μένης Καραγεώργης, ὁ ὁποίος κατά τήν δεκαετία τοῦ ᾽70 εἶχε σχεδιάσει σειρά μεγάλων ἐπενδύσεων στήν Μεσσηνία, οἱ ὁποῖες ὃμως τελικά δέν ὑλοποιήθηκαν. Ὡστόσο λίγοι γνωρίζουν, ὃτι στίς ἐκτάσεις γῆς πού εἶχε ἀγοράσει ὁ Καραγεώργης, βρίσκεται σήμερα ἡ Costa Navarino, πού δημιούργησε ὁ ἂλλος μεγάλος Μεσσήνιος ἐφοπλιστής καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος καί σήμερα διαχειρίζονται τά παιδιά του. Ἀπό τόν οἶκο Καραγεώργη ξεπήδησαν καί ἂλλοι ἐφοπλιστές καί διαχειριστές πλοίων, μέ ἐξέχοντα τόν καπετάν Ποθητό, πού ἦταν ἀρχιπλοίαρχος τῆς ἑταιρίας.
Ὁ Ἀριστομένης Καραγεώργης, πού ἦταν διακεκριμένη προσωπικότητα καί ἒκανε τό πᾶν γιά νά ἀναδείξει τήν Ἀκτή Μιαούλη σέ διεθνές ναυτιλιακό κέντρο τοῦ ἑλληνικοῦ ἐφοπλισμοῦ, διετέλεσε ἐπί ἑξαετία μέλος τοῦ Δ.Σ. τῆς Ἑνώσεως Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν καί, μετά τήν ἀποχώρηση τοῦ Ἀντ. Χανδρῆ, ἀνέλαβε σέ ἡλικία 48 ἐτῶν τήν προεδρία τῆς ΕΕΕ. Ἐπανεξελέγη καί παρέμεινε στό ἀξίωμα αὐτό μέχρι τό 1984, ἐνῶ ἐχρημάτισε ἐπίσης μέλος τῆς διοικήσεως τοῦ Ναυτικοῦ Ἐπιμελητηρίου Ἑλλάδος, ἀλλά καί πρόεδρος τῆς Intercargo.
Ἲσως τό λάθος του ἦταν πού ἀσχολήθηκε ἐνεργά μέ τήν ἀκτοπλοΐα, μπαίνοντας δυναμικά στήν ἀγορά μέ τά πολυθρύλητα ἐπιβατηγά ὀχηματαγωγά “Μεντιτερράνεαν Σή” καί “Μεντιτερράνεαν Σκάι”. Δέν ἀρκέσθηκε δηλαδή στήν ἰδιαίτερα ἐπιτυχῆ διαχείριση τοῦ στόλου του τῶν φορτηγῶν πλοίων καί ἐπεδόθη στήν...ἐφοπλιστοκτόνο ἀκτοπλοΐα, πού ὁδήγησε πολλούς ἐφοπλιστές τοῦ Πειραιῶς πού ἀσχολήθηκαν μέ αὐτή, ἀπό τήν μεγάλη δημοφιλία, στήν οἰκονομική καταστροφή.
Ἀρχικά ἡ Karageorgis Lines κυριάρχησε μέ τά δύο προαναφερθέντα πλοῖα, ἀλλά ὓστερα ἀπό σειρά προβλημάτων, ἡ ἑταιρία πτώχευσε, καθώς οἱ τράπεζες δέν ἒστερξαν στήν στήριξη τοῦ ἐφοπλιστοῦ. Οἱ διερχόμενοι ἀπό τήν Ἐλευσίνα ἒβλεπαν γιά πολύ καιρό τό “Μεντιτερράνεαν Σκάι” μπαταρισμένο στά πλάγια καί ἡμιβυθισμένο. Τό “Μεντιρράνεαν Σή” πουλήθηκε στά διαλυτήρια, ἐνῶ τό “Μεντιτερράνεαν Σάν” μοσχοπουλήθηκε στήν ΝΕΛ. Ἐπίσης τό κρουαζιερόπλοιο “Ναυαρίνο” (πρώην “Ρῆτζεντ Σκάι”) πουλήθηκε ἀπό τήν ἑταιρία Καραγεώργη, μετά τό ἀτύχημα πού εἶχε στήν Βενετία.
Ὃμως ὁ πρωτοπόρος αὐτός καί ὁ ἒνθερμος ὑποστηρικτής τῆς ἑλληνικῆς σημαίας καί τῆς Ἀκτῆς Μιαούλη, ἐπρόκειτο νά δοκιμάσει καί ἂλλες πίκρες. Τό φιλόδοξο σχέδιό του νά δημιουργήσει στήν Πύλο (Ναυαρίνο) τεράστιο κέντρο ἐφοδιασμοῦ τῶν ἑκατοντάδων διερχομένων πλοίων πού διαπλέουν τήν Μεσόγειο ἀπό Ἀνατολάς καί ἀπό Δυσμάς, βρῆκε ἐμπόδιο τήν ἀπίθανη ἑλληνική γραφειοκρατία καί ἂλλα ἐμπόδια καί δέν τελεσφόρησε.
Καθώς τά χρόνια περνοῦν, ὁ Ἀριστομένης ἀποσύρεται ἀρχικά στήν ἒπαυλή του στό Καβούρι, ὃπου ὃμως ἐπρόκειτο νά δοκιμάσει μία ἀκόμη μεγάλη θλίψη, ὃταν ὁ μονάκριβος γιός του ἒχασε τήν ζωή του κατά τήν διάρκεια ναυτικοῦ ἀθλήματος. Ὁ ἂνθρωπος πού συνεργάσθηκε στενά γιά τήν ἀνάδειξη τοῦ ναυτιλιακοῦ Πειραιᾶ διεθνῶς μέ τούς Στάθη Γουρδομιχάλη, Βασίλη Γουλανδρῆ, Σταῦρο Νταϊφᾶ, Μιχάλη Περατικό, Γιῶργο Δρακόπουλο, Κώστα Καρρᾶ καί πολλούς ἂλλους, ἀπεσύρθη στήν Κύπρο παλεύοντας μακροχρόνια μέ τήν ἐπάρατη νόσο καί ἀπεβίωσε τόν Μάϊο τοῦ 2014, δύο ἑβδομάδες μετά τόν θάνατο τοῦ ἀγαπημένου του φίλου καί προέδρου τοῦ Ὀλυμπιακοῦ Σταύρου Νταϊφᾶ. Ἡ σορός τοῦ Μένη Καραγεώργη μετεφέρθη στόν ἀγαπημένο του Πειραιᾶ, ὃπου γεννήθηκε τό 1933.
Ο ΕΠΙΝΕΙΟΣ