Η ασφάλεια και ο εφοδιασμός είναι ζωτικής σημασίας για την ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου
Η ασφαλής χρήση της αμμωνίας και το κανονιστικό πλαίσιο που την περιβάλλει παραμένει κρίσιμος παράγοντας για την υιοθέτησή της ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Μια νέα έκθεση του Lloyd's Register υπογράμμισε την ανάγκη για κατανόηση των επιχειρησιακών προκλήσεων και των προκλήσεων ασφαλείας που περιβάλλουν τη χρήση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου σε ολόκληρη τη βιομηχανία, για την υιοθέτησή της στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης στη ναυτιλία.
Η έκθεση κατέδειξε ότι με τη λήψη μέτρων για την ανάπτυξη ενός πλαισίου σήμερα, ο κλάδος μπορεί να αποφύγει τις καθυστερήσεις και να αξιοποιήσει την ισχυρή τεχνολογική επιχειρηματολογία για την υιοθέτηση της αμμωνίας. Για τον ασφαλή χειρισμό και την υποδομή, η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να αξιοποιήσει την εκτεταμένη εμπειρία της μεταφοράς αμμωνίας ως φορτίου καθ' όλη τη διάρκεια του 20ού και 21ου αιώνα. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την τοξικότητα της αμμωνίας, την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση του πληρώματος και τις συνολικές επιπτώσεις της στην υγεία των υδάτων, του ανθρώπου και του περιβάλλοντος.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι μεταξύ των παραγόντων που πρέπει να εξεταστούν για την υιοθέτηση της αμμωνίας, η κοινωνική αποδοχή και η επεκτασιμότητα είναι καθοριστικής σημασίας.
Η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, του πράσινου υδρογόνου και της δέσμευσης του άνθρακα θα επηρεάσουν την οικονομική προσιτότητα της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου. Οι παραγωγοί καθαρής αμμωνίας, οι οποίοι επιδιώκουν να αναβαθμίσουν την παραγωγή για να δημιουργήσουν μπλε και πράσινη αμμωνία, βλέπουν δυνατότητες στην αυξημένη ζήτηση από τη γεωργία και άλλους τομείς, καθώς και από τη ναυτιλία, τα οποία ασκούν πίεση στην προσφορά.
Ο LR υποστηρίζει τους πρωτοπόρους της αμμωνίας στην παροχή ασφαλών και αξιόπιστων σχεδίων και διαδικασιών. Εκτός του ότι είναι ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας Castor, ενός κοινού σχεδίου ανάπτυξης δύο δεξαμενόπλοιων με κινητήρα αμμωνίας βαθέων υδάτων, ο LR θα κατατάξει στην κλάση των πλοίων μεταφοράς αερίου με καύσιμο αμμωνία της Exmar, τα οποία αναπτύσσονται επί του παρόντος από το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard. Ο LR έχει επίσης εκδώσει καταρχήν έγκριση για σχέδια και τεχνολογίες κινητήρων που λειτουργούν με αμμωνία και έχει ολοκληρώσει αξιολόγηση κινδύνου με την Yara Marine Technologies και την Λιμενική Αρχή της Pilbara για την προμήθεια και τον ανεφοδιασμό με αμμωνία.