Το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια του που, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις και εισηγήσεις της Διεθνούς Ναυτιλιακής Βιομηχανίας, παρατηρείται καθυστέρηση των Κυβερνήσεων
Το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια του που, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις και εισηγήσεις της Διεθνούς Ναυτιλιακής Βιομηχανίας, παρατηρείται καθυστέρηση των Κυβερνήσεων
Η Moore Greece, ελεγκτική και συμβουλευτική εταιρεία που εξειδικεύεται στον κλάδο της ναυτιλίας, των μέσων μαζικής ενημέρωσης και των ξενοδοχείων, δημοσίευσε την πρώτη έκθεση Moore Maritime Index: “Shipping trends based on the fleet size” που εστιάζει στη μελέτη των πιθανών τάσεων και συσχετισμών μεταξύ των λειτουργικών εξόδων, του καθαρού εισοδήματος, της ηλικίας και της χωρητικότητας του πλοίου, και του μεγέθους του στόλου.
Η έκθεση βασίστηκε στο Moore Maritime Index, ένα αποκλειστικό εργαλείο στατιστικής και ανάλυσης, που ανακοινώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και συλλέγει δεδομένα από περισσότερες από 150 διαχειρίστριες εταιρείες και πάνω από 1.500 πλοία παγκοσμίως. Εστιάζοντας στους τομείς των ξηρών φορτίων και των δεξαμενόπλοιων, η έκθεση στοχεύει στον εντοπισμό των πιθανών σχέσεων μεταξύ του μεγέθους του στόλου και της επιχειρησιακής απόδοσης των πλοίων.
Σημαντικά ευρήματα:
· Οι εταιρείες που διαχειρίζονται μεγαλύτερους στόλους τείνουν να διαχειρίζονται νεότερα σκάφη.
· Η μέση διαχειριζόμενη μεταφορική ικανότητα φαίνεται να είναι σημαντικά υψηλότερη σε στόλους άνω των 20 πλοίων.
· Οι μεγαλύτεροι στόλοι τείνουν να επιτυγχάνουν υψηλότερη τιμή TCE (Ισοδύναμο Χρονοναύλωσης).
· Δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι τα λειτουργικά έξοδα, στο σύνολό τους, μειώνονται καθώς αυξάνεται το μέγεθος του στόλου, παρόλο που μπορούμε να παρατηρήσουμε τάσεις σε ορισμένες κατηγορίες.
· Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας φαίνονται να είναι υψηλότερα σε στόλους άνω των 20 πλοίων.
· Τα κόστη για την αύξηση των δραστηριοτήτων δεν αυξάνονται γραμμικά.
«Η μελέτη υποστηρίζει με αριθμούς όσα ήδη γνωρίζουμε διαισθητικά: ότι το μέγεθος του στόλου επηρεάζει την οικονομική απόδοση. Ωστόσο, πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι δείχνει πως αυτή η σχέση δεν είναι γραμμική, υποδηλώνοντας ότι θα μπορούσε να υπάρχει ένα βέλτιστο μέγεθος στόλου, για κάθε κατηγορία.» είπε ο Κώστας Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος στη Moore Greece και Global Maritime Leader. «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι και περήφανοι για αυτό το αποτέλεσμα και θα ερευνήσουμε περαιτέρω για να διαπιστώσουμε εάν αυτό το βέλτιστο μέγεθος στόλου μπορεί στην πραγματικότητα να προσδιοριστεί.»
Ο κ. Κωνσταντίνου συνέχισε: «Η έκθεσή μας περιέχει αξιόπιστα δεδομένα, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων που πιστεύουμε ότι είναι σημαντικά και διασφαλίζουν επίσης επαρκές βάθος δεδομένων, στο οποίο βασίζονται τα προκαταρκτικά μας αποτελέσματα. Η φιλοδοξία μας ωστόσο, είναι να ενεργούμε ως συνεργάτης, επομένως ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να θέσουν τις δικές τους παραμέτρους αναζήτησης στο MMI, αναζητώντας στοιχεία από τη βάση δεδομένων, προκειμένου να αποκτήσουν μια πιο εξατομικευμένη εικόνα του θέματος.»
Για περισσότερες πληροφορίες, η πλήρης έκθεση “Moore Maritime Index: Shipping trends based on the fleet size” είναι διαθέσιμη εδώ
Πραγματοποιήθηκε μέσω teleconference η ετήσια ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης 2019 παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. Captain Fu Chengqiu, του κ. Άγγελου Καρακώστα, Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου και του κ.Tian Chao, Επίκουρο Διευθύνοντος Συμβούλου & CFO της Εταιρείας.
Σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης καθώς αναβλήθηκε η έκθεση SMM στο Αμβούργο για τον Φεβρουάριο του 2021.
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Ειδήσεις, άρθρα και αναλύσεις για την μεγάλη και παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία
Αρχισυντάκτης, Επιμέλεια Ύλης: Παναγιώτης Δούκας