Σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης καθώς αναβλήθηκε η έκθεση SMM στο Αμβούργο για τον Φεβρουάριο του 2021.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπιζε την κλιματική αλλαγή, την πρόκληση της ψηφιοποίησης και τώρα, την κρίση του κοροναϊού. Αυτές οι αλλαγές είναι «παρόμοιας κλίμακας με τη μετάβαση από το πανί στον ατμό», δήλωσε ο Martin Stopford, Πρόεδρος της Clarkson Research. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η ανάπτυξη του εμπορίου είχε ήδη επιβραδυνθεί πριν από την επιτυχία του COVID-19, πρόσθεσε. «Προχωράμε σε μια εποχή όπου η παγκοσμιοποίηση δεν είναι πλέον το ζήτημα. Θα δούμε περισσότερες ναυτιλιακές και τοπικές μεταφορές μικρών αποστάσεων», δήλωσε ο Martin Stopford. Προβλέπει τρία πιθανά σενάρια για τη ναυτιλία μετά τον COVID-19: Στις καλύτερες περιπτώσεις το θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί ξανά το 2023, αυξάνοντας κατά 3,2% ετησίως. Το δεύτερο σενάριο προϋποθέτει παρατεταμένη ύφεση με το παγκόσμιο εμπόριο να συρρικνώνεται κατά 1% μεταξύ 2020 και 2024, ακολουθούμενη από ανάπτυξη με ρυθμό 2,2%. «Στο σενάριο 3 υπάρχει μια παρατεταμένη ύφεση με το θαλάσσιο εμπόριο να μειώνεται κατά 17% έως το 2024», δήλωσε ο Stopford στις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις του.