Τα µικρότερα bulkers ήταν ελκυστικά για τους αγοραστές τα τελευταία χρόνια λόγω της ευελιξίας τους και της ικανότητάς τους να εµπορεύονται ένα ευρύ φάσµα εµπορευµάτων σε ένα ευρύ φάσµα λιµένων. Οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν κατά 250% YoY από 24 τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, σε 85 μέχρι στιγμής το 2023
Τα μικρότερα χύδην φορτηγά βρίσκονται στην κορυφή των συναλλαγών πώλησης και αγοράς χύδην φορτηγών πλοίων μέχρι στιγμής φέτος, με μερίδιο πάνω από το ήμισυ όλων των μεταχειρισμένων συναλλαγών σύμφωνα με ανακοίνωση της VesselsValue. Τα Handy Bulkers αποτελούσαν την πλειονότητα, αντιπροσωπεύοντας το 31% των πωλήσεων, και τα Supramaxes ακολουθούσαν με 25% περίπου. Η μέση ηλικία των πλοίων που πωλήθηκαν σε αυτές τις κατηγορίες είναι 13YO και 14YO αντίστοιχα.
Μετά από μια σταθερή πτώση που ακολούθησε το υψηλό 12 ετών που σημειώθηκε τον Μάιο του 2022, οι τιμές και για τους δύο τομείς έχουν σταθεροποιηθεί από την αρχή του έτους. Οι τιμές των 10YO Supramax για πλοία 60.000 DWT έχουν σταθεροποιηθεί κατά 7,5% περίπου από 21,48 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 23,09 εκατ. δολάρια ΗΠΑ. Για τα Handy Bulkers της ίδιας ηλικίας, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 9,94% περίπου κατά την ίδια περίοδο, από 15,49 εκατ. δολάρια σε 17,03 εκατ. δολάρια.
Κυρίως Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν πουλήσει τα πλοία τους, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 20% των πωλήσεων, ακολουθούμενοι από τη Σιγκαπούρη με περίπου 17% και την Κίνα με περίπου 12%. Τα µικρότερα bulkers ήταν ελκυστικά για τους αγοραστές τα τελευταία χρόνια λόγω της ευελιξίας τους και της ικανότητάς τους να εµπορεύονται ένα ευρύ φάσµα εµπορευµάτων σε ένα ευρύ φάσµα λιµένων.
Στις αξιοσημείωτες πωλήσεις περιλαμβάνονται το Supramax Kitakami (55.700 DWT, Απρ. 2009, Mitsui Tamano) που πωλήθηκε στην Atlantica Shipping για 16,00 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, αξία VV 16,60 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, και το Handysize Maestro Diamond (36.900 DWT, Μάιος 2015, Saiki) που πωλήθηκε στην Devbulk για 22,50 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, αξία VV 22,62 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Νέα δεξαμενόπλοια
Οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν κατά 250% YoY από 24 τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, σε 85 μέχρι στιγμής το 2023. Τα Aframaxes/LR2 αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των παραγγελιών με ποσοστό περίπου 39%, ακολουθούμενα από τα Suezmaxes με ποσοστό περίπου 30%, τα Handy Tankers με ποσοστό περίπου 28% και τα Panamaxes που ακολουθούν με ποσοστό μόλις περίπου 3% των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων για το 2023.
Ο Απρίλιος ήταν ένας ενεργός μήνας για τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, με αποτέλεσμα να υπογραφούν 39 νέα συμβόλαια. Οι πιο πρόσφατες παραγγελίες περιελάμβαναν ένα LR2 της Dalian, 115.000 DWT, αξίας 62 εκατ. δολαρίων, ένα MR2 της Hyundai Mipo αξίας 46 εκατ. δολαρίων και ένα Suezmax της Hyundai Samho Heavy Industries αξίας 85 εκατ. δολαρίων.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν βάλει τις παραγγελίες για πάνω από το ήμισυ όλων των νέων πλοίων με ποσοστό περίπου 54%, ακολουθούμενοι από την Ιαπωνία με ποσοστό περίπου 25%, ενώ στην τρίτη θέση ισοβάθμησαν το Ηνωμένο Βασίλειο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με μερίδιο μόλις 5% έκαστος. Οι εταιρείες που έχουν παραγγείλει en bloc πρόσφατα περιλαμβάνουν τις Dynacom Tankers, Capital Ship Management και Maran Tankers.
Στις αξιοσημείωτες πωλήσεις περιλαμβάνονται 10 δεξαμενόπλοια LR2 από την Dynacom Tankers για 115.000 DWT, τα οποία προγραμματίζεται να παραδοθούν μεταξύ 2025-2026 και έχουν συμβόλαιο ναυπήγησης στην Dalian Shipbuilding για 62 εκατ. δολάρια ΗΠΑ το καθένα en bloc.