Η ευημερία της Ευρώπης και η συνδεσιμότητα της βασίζεται πάνω στην ευρωπαΐκή ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ενεργειακή μετάβαση αφορά πρωτίστως την ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή σύμφωνα με το πακέτο “Fit for 55”.
Η πρόκληση είναι η αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με εναλλακτικές λύσεις με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και πιο συγκεκριμένα με τα λεγόμενα πράσινα καύσιμα.
Περισσότερες από 45 εταιρείες συνυπέγραψαν επιστολή για το νέο κανονισμό FuelEu Maritime. Οι εταιρείες αντιπροσωπεύουν ο Λοκροί την αλυσίδα αξίας των πράσινων καύσιμο συμπεριλαμβανομένων και των προμηθευτών θέλοντας να εκφράσουν την υποστήριξη τους στον συνεχιζόμενο τριήμερη διάλογο σχετικά με την θέσπιση ενός φιλόδοξου κανονισμού για τα πράσινα καύσιμα.
Ο κανονισμός FuelEU Maritime θα είναι ζωτικής σημασίας για τον καθορισμό της πορείας για τη μελλοντική ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Για να επιτευχθεί ο απαραίτητος στόχος της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας, πρέπει να θέτει προληπτικά και με συνέπεια τα κίνητρα και ένα επαρκές επίπεδο φιλοδοξίας.
Πιο συγκεκριμένα οι εταιρείες συνυπογράφουν ένα κείμενο καλώντας για άμεση εισαγωγή ισχυρότερων ορίων έντασης GHG και προώθηση της χρήσης ηλεκτρονικών καυσίμων, διατήρηση της προτεινόμενης δεσμευτικής επιμέρους ποσόστωσης 2 % για ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (RFNBOs), εφαρμογή της επιμέρους ποσόστωσης σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες, επιβράβευση επενδύσεων σε πλοία καθαρών μηδενικών εκπομπών καθώς και οικονομική υποστήριξη της μετάβασης στα καύσιμα και την τεχνολογία.
Ο Ναυτιλιακός Κανονισμός FuelEU έχει τη δυνατότητα να θέσει τις απαραίτητες ρυθμιστικές προϋποθέσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του ναυτιλιακού τομέα. Οι υπογράφοντες καλούν τους συννομοθέτες να εκμεταλλευτούν πλήρως αυτή την ευκαιρία για να καταστήσουν την ευρωπαϊκή βιομηχανία παγκόσμιο ηγέτη στην πράσινη ναυτιλία, αυξάνοντας τις φιλοδοξίες των ορίων έντασης GHG και προωθώντας την απορρόφηση πράσινων, βιώσιμων ηλεκτρονικών καυσίμων. Αυτό θα πρέπει να συμβαδίζει με τους αντίστοιχους στόχους για τους προμηθευτές καυσίμων και τα λιμάνια για να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα πράσινων ηλεκτρονικών καυσίμων.