Το βιβλίο παραγγελιών για τον στόλο Grimaldi συνεχίζει να αυξάνεται.
Ως μέρος της συμφωνίας που υπογράφηκε στα τέλη Οκτωβρίου με την China Merchants Heavy Industries Jiangsu (εταιρεία που ανήκει στην China Merchant Industry Holdings - CMI) για την κατασκευή πέντε νέων πλοίων PCTC (Pure Car & Truck Carrier), ο Όμιλος αύξησε την παραγγελία στα 10 πλοία. Έτσι ο συνολικός αριθμός των μεταφορέων αυτοκινήτων που παρήγγειλε η ναπολιτάνικη εταιρεία σε λιγότερο από τρεις μήνες ανήλθε σε δεκαπέντε.
Η ιδέα των νέων πλοίων αναπτύχθηκε από τον όμιλο Grimaldi σε συνεργασία με το ναυτικό στούντιο σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής Knud E. Hansen. Με χωρητικότητα φόρτωσης άνω των 9.000 CEU (Car Equivalent Units), έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και οχημάτων ορυκτών καυσίμων. Έλαβαν τη σημείωση κλάσης Ammonia Ready από το RINA (Italian Shipping Register), που πιστοποιεί ότι τα πλοία είναι σχεδιασμένα για ενδεχόμενη μετατροπή για χρήση αμμωνίας ως καύσιμο πλοίων.
Αυτά τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μέγα μπαταρίες λιθίου, ηλιακούς συλλέκτες και δυνατότητα σύνδεσης στην ξηρά (cold ironing), η οποία –όπου υπάρχει– αποτελεί μια πράσινη εναλλακτική στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων κατά τη διάρκεια παραμονής στο λιμάνι. Άλλες τεχνολογίες αιχμής θα εγκατασταθούν στο σκάφος με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα όπως σύστημα λίπανσης αέρα, καινοτόμο πρόωση και βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους. Συνολικά, τα νέα πλοία θα είναι σε θέση να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 50% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων.
Τα νέα PCTC θα δρομολογηθούν σε ταξίδια μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής και Εγγύς και Άπω Ανατολής για να καλύψουν τις νέες ανάγκες μεταφοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η ναπολιτάνικη εταιρεία επιδιώκει δυναμικά την αναβάθμιση και την ανανέωση του στόλου της, ο οποίος αριθμεί σήμερα 130 πλοία που έχουν δρομολογηθεί σε όλο τον κόσμο.
Τα δέκα πλοία που παραγγέλθηκαν από την China Merchants Heavy Industries Jiangsu θα παραδοθούν μεταξύ 2025 και 2027. Συνολικά, χάρη στις πρόσφατες επενδύσεις συνολικού ύψους περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων USD, ο Όμιλος θα παραδώσει είκοσι πέντε νέα υπερσύγχρονα πλοία τα επόμενα πέντε χρόνια, συμπεριλαμβανομένων δεκαπέντε PCTC έτοιμα για αμμωνία (με δυνατότητα για άλλα δύο), έξι πλοία ro-ro πολλαπλών χρήσεων κατηγορίας G5, δύο υβριδικά πλοία ro-ro κατηγορίας GG5G και δύο μονάδες ro-pax κατηγορίας Superstar (για τη θυγατρική της Finnlines).