"Το παγκόσμιο κατώτατο όριο θείου για το 2020 θα είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας του παιχνιδιού της δεκαετίας με βαθιές επιπτώσεις για τα οικονομικά της ναυτιλίας"
πιστεύει ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Esben Poulsson. "Αλλά υπάρχουν ακόμα πιο βαθιές αλλαγές που έρχονται. Περνάμε γρήγορα σε ένα μέλλον με πολλά καύσιμα που πρέπει να ακολουθήσουμε ελπίζουμε, τη δεκαετία του 2030, όπως η άφιξη εμπορικά βιώσιμων καυσίμων με μηδενικό CO2 κατάλληλων για παγκόσμια εφαρμογή».
Ο κ. Poulsson μίλησε μετά από συνάντηση του συμβουλίου του ICS στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα, στην οποία συμμετείχαν ανώτεροι εκπρόσωποι των εθνικών ενώσεων εφοπλιστών παγκοσμίως.
Καθώς πλησιάζει η προθεσμία της 1ης Ιανουαρίου 2020 για την προσέγγιση των οριακών τιμών του θείου, τα μέλη του ICS εξέτασαν την πρόοδο για να πείσουν τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση των αναμενόμενων προβλημάτων εφαρμογής.
Αυτό περιλαμβάνει τα εκκρεμή ζητήματα ασφάλειας και συμβατότητας με τα καύσιμα που συνδέονται με τη χρήση νέων μιγμάτων θείου 0,5% και τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τη διαθεσιμότητα συμμορφούμενων καυσίμων σε κάθε λιμάνι παγκοσμίως, μια ιδιαίτερη πρόκληση για τις συναλλαγές tramp.
Το συμβούλιο του ICS κατέληξε στο συμπέρασμα ότι θα είναι ζωτικής σημασίας για την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO να ολοκληρώσει αυτό το έργο στη συνεδρίασή του τον Μάιο του 2019, καθώς οι εφοπλιστές αρχίζουν να παραγγέλλουν συμμορφούμενα καύσιμα.