# 1 Ελλάδα
Ο ελληνικός στόλος έχει αυξήσει τη συνολική του αξία κατά περισσότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα χρόνο.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση αξίας για οποιαδήποτε από τις 10 πρώτες ναυτιλιακές χώρες. Η συνολική αξία του ενεργητικού του στόλου της Ελλάδας ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα σημαντικό ορόσημο.
Η αυξημένη τύχη προέρχεται από την αύξηση της παραγγελίας LNG και την αύξηση της τιμής του Tanker. Η Ελλάδα έχει μεταφερθεί σε πλωτή θέση ως ιδιοκτήτης του στόλου ΥΦΑ με την υψηλότερη αξία στον κόσμο, από 13 δισεκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2018 έως 18,4 δισεκατομμύρια USD. Αυτό θέτει τους Έλληνες ιδιοκτήτες μπροστά από την Ιαπωνία, ο στόλος του οποίου έρχεται στη δεύτερη με 15,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η μεγαλύτερη απώλειά τους προέρχεται από τον τομέα MODU, με το τρακτέρ του George Economou να πωλείται και τις χαμηλότερες αξίες του ενεργητικού συνολικά, οι οποίες έχουν υποβαθμίσει την καθαρή αξία.
# 2 Ιαπωνία
Η Ιαπωνία παραμένει στη δεύτερη θέση των κορυφαίων χωρών. Η ανάκαμψη στις αξίες Bulker ήταν η μεγαλύτερη ώθηση στην αποτίμηση του στόλου στο τέλος του έτους, ακολουθούμενη από δεξαμενόπλοια και πλοία LNG. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι εταιρείες με έδρα την Ιαπωνία είδαν τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία από τους μεταφορείς LPG, ένα τμήμα στο οποίο πολλά άλλα έθνη είδαν μια μείωση αξίας.
# 3 Κίνα
Ο κινεζικός στόλος έχει δει τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας για οποιονδήποτε από τους δέκα κορυφαίους υψηλότερους στόλους. Έχουν προστεθεί επιπλέον 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, αυξάνοντας την αξία του σε μόλις πάνω από 90 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Ταυτόχρονα, υπέστησαν τη μεγαλύτερη πτώση της συνολικής αξίας του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων.
Η Κίνα είναι υπεύθυνη για μεγάλο μέρος της αυξητικής ζήτησης στην κατανάλωση ΥΦΑ. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εταιρείες που εδρεύουν εδώ βλέπουν σημαντική αύξηση της αξίας σε αυτήν την αγορά. Οι αξίες των στοιχείων ενεργητικού αυξήθηκαν σύμφωνα με τις αποδόσεις της αγοράς και των επιτοκίων.
Η COSL πρωτοστατεί στο Offshore front, κατέχοντας το τέταρτο υψηλότερο αριθμό πλοίων στον κόσμο και τον έκτο πιο πολύτιμο.
# 4 Σιγκαπούρη
Οι ιδιοκτήτες της Σιγκαπούρης σημείωσαν άνοδο στην τέταρτη θέση, αυξάνοντας την αξία του στόλου τους κατά 3,1 δισ. Δολάρια.
# 5 Νορβηγία
Η Νορβηγία διατηρεί την pole position ως το νούμερο ένα μέρος για τα υπεράκτια περιουσιακά στοιχεία. Πάνω από 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία την θέτουν πάνω από τους ιδιοκτήτες με έδρα τις ΗΠΑ, οι οποίοι φτάνουν σε σχεδόν 17 δισεκατομμύρια δολάρια. Η χώρα διατηρεί σημαντική παρουσία και στις αγορές δεξαμενόπλοιων.
# 6 Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής
Η έκθεση των ΗΠΑ στις υπεράκτιες αγορές, οι οποίες έχουν υποστεί περαιτέρω πτώση της αξίας του ενεργητικού, έχει ωθήσει το έθνος στην έκτη θέση όσον αφορά την εταιρική ιδιοκτησία.
Ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην πτώση της αξίας του ενεργητικού τους είναι ότι η χώρα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό των υπεράκτιων πλοίων ηλικίας 15 ετών και άνω. Αυτό έχει αρνητική επίδραση στη συνολική αξία του ενεργητικού.
# 7 Γερμανία
Ο στόλος της Γερμανίας συνεχίζει να συρρικνώνεται κάθε χρόνο, με την πλειοψηφία των φετινών δεινών να προέρχονται από τους τύπους των εμπορευματοκιβωτίων τους. Πέραν των 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να συρρικνώνεται. Η Κίνα κατέχει πλέον το προβάδισμα ως ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφοντας 17,3 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι του στόλου της Γερμανίας ύψους 16,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
# 8 Νότια Κορέα
Μία πολύ θετική χρονιά για τους ιδιοκτήτες της Νότιας Κορέας που αύξησαν την αξία του στόλου τους κατά περισσότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια στις τρεις μεγαλύτερες αγορές Bulkers, δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων. Τα περιουσιακά στοιχεία περιλάμβαναν πάνω από 3 δισεκατ. USD της προστιθέμενης αξίας. Μια ενδιαφέρουσα τάση είναι η μείωση των τιμών των στοιχείων ενεργητικού ΥΦΑ που κατέχουν οι κορεάτες ιδιοκτήτες, γεγονός που οφείλεται εν μέρει στην απομάκρυνση ορισμένων παλαιότερων ατμοκίνητων μονάδων από την υπηρεσία.
# 9 Ηνωμένο Βασίλειο
Το Ηνωμένο Βασίλειο υποχωρεί από την θέση του 2018 στην ένατη θέση. Η ιδιοκτησία ανά τομέα είναι διαφορετική και καμία μείωση της αγοράς δεν είναι υπεύθυνη για την πτώση. Θα μπορούσε να υπάρξει κάποια αποφυγή κινδύνου πριν από την προγραμματισμένη έξοδο της χώρας από την ΕΕ, η οποία οδηγεί σε επενδύσεις σε άλλες τοποθεσίες.
# 10 Δανία
Ο δανικός στόλος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων, αλλά αυτό το τμήμα παρουσίαζε μικρή μεταβλητότητα. Ωστόσο, η αδυναμία στις καθαρές τιμές των δεξαμενόπλοιων Tanker παρέσυρε τη συνολική αξία του στόλου. Η χώρα προσκολλάται στις πρώτες δέκα θέσεις της.
Πηγή: VesselsValue
Όλα τα δεδομένα ισχύουν από τον Φεβρουάριο του 2019