Ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, Technical Director – Atlantic Bulk Carriers Management Ltd., ανέφερε:
«Τα περισσότερα ‘εναλλακτικά’ καύσιμα προωθούνται με τον όρο ‘καθαρή καύση’. Αυτό ίσως ισχύει για τις εκπομπές που επηρεάζουν την ανθρώπινη υγεία (SOx, NOx και PM) αλλά όχι για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου/CO2. Η πλειοψηφία των πρόσφατων ερευνών αμφισβητεί τον ‘οικολογικό’ χαρακτήρα των καυσίμων αυτών. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στον κύκλο ζωής σχεδόν όλων των ‘εναλλακτικών’ ναυτιλιακών καυσίμων δεν είναι θετικό, συχνά μάλιστα είναι χειρότερο από τα τωρινά συμβατικά υγρά καύσιμα (IFO, MGO). Επομένως, ο χαρακτηρισμός τους ως ‘μεταβατικά’ ή ‘γεφυρωτικά’ καύσιμα προς την απανθρακοποίηση δεν είναι ακριβής. Θα ήταν κρίμα οι ρυθμιστικοί φορείς, στην προσπάθειά τους να αναλάβουν δραστικά μέτρα, να προωθούν καύσιμα με χειρότερες συνέπειες σε αέρια θερμοκηπίου εν συγκρίσει με τα συμβατικά καύσιμα.»
Οι δηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο 8o ετήσιο συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα OPERATIONAL EXCELLENCE IN SHIPPING – BEST INDUSTRY PRACTICES FORUM