Ο Δρ. Μιχάλης Πανταζόπουλος, Managing Director – Liberian Registry – LISCR (Hellas) S.A., ανέφερε:
«Ενώ εφαρμόζεται η Συνθήκη Διαχείρισης του Υδάτινου Έρματος, τόσο από τον IMO όσο και από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ η οποία έχει συμμορφωθεί με τα πρότυπα της χώρας, ορισμένες από τις προκλήσεις και τις δυσκολίες των εγκαταστημένων συστημάτων στα πλοία εξακολουθούν να υφίστανται. Η συμβατότητα των συστημάτων τόσο με τα πρότυπα του IMO όσο και της Ακτοφυλακής των Ηνωμένων Πολιτειών, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους, προβληματίζει τους εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά εμπορευμάτων σε όλο τον κόσμο, αλλά και στα λιμάνια των ΗΠΑ. Τα ζητήματα για τα οποία έχει γίνει αναφορά στον IMO και στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ είναι οι δυσλειτουργίες των συστημάτων διαχείρισης του υδάτινου έρματος, οι συνέπειες για τη λειτουργία των πλοίων αλλά και ενδεχόμενες καθυστερήσεις. Συζητήθηκαν τα πρώτα συμπεράσματα για την απόδοση των συστημάτων στο αρχικό στάδιο απόκτησης εμπειρίας. Τόσο ο IMO όσο και η Ακτοφυλακή κατέθεσαν προτάσεις στους εφοπλιστές για τα συστήματα διαχείρισης του υδάτινου έρματος στα νέα πλοία, τα οποία εξελίσσονται και αναπτύσσονται διαρκώς ώστε να πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις.»
Οι δηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο 8o ετήσιο συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα OPERATIONAL EXCELLENCE IN SHIPPING – BEST INDUSTRY PRACTICES FORUM