Υπάρχουν ποικίλα διαθέσιμα καύσιμα για τη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος.
Τα υδρογονοκίνητα σκάφη και η πυρηνική ενέργεια δεν είναι διαθέσιμα επί του παρόντος. Το ΥΦΑ, το υγραέριο και η μεθανόλη θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 30% (ΥΦΑ 20%, υγραέριο 14%, Μεθανόλη 60%, Αιθανόλη 45%) και ταυτόχρονα θα εξαφανίσουν τα οξείδια του Θείου. Οι κινητήρες Otto μπορούν να ανταποκριθούν στα όρια NOX Tier III για το αέριο. Οι κινητήρες ντίζελ θα χρειαστούν EGR ή SCR. Η μετατροπή στο ΥΦΑ είναι αρκετά ακριβή. Με τις πληροφορίες που έχουμε σήμερα η εγκατάσταση ή μετατροπή πλυντρίδων σε κινητήρες υγρών καυσίμων προσδίδει πλεονέκτημα σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις μεγαλύτερου κινητήρα. Η τιμή της τάξης του 0.5 % S HFO θα καθορίσει τις συνθήκες τουλάχιστον μέχρι το 2025. Δεν πιστεύω πως η εγκατάσταση ενός συστήματος διαχείρισης υδάτινου έρματος ή η ανάγκη για ακριβότερα καύσιμα (τουλάχιστον το 80% του πλανήτη θα κληθεί να κάνει το ίδιο) πρόκειται να επισπεύσουν την απόσυρση αν η διαθεσιμότητα των πλοίων μειωθεί μέσω περιορισμού νέων παραγγελιών. Τα παλαιότερα πλοία είναι πλέον αποπληρωμένα.
*Managing Director – Maran Gas Maritime Inc
Οι δηλώσεις έγιναν στο 7ο ΕΤΗΣΙΟ «OPERATIONAL EXCELLENCE IN SHIPPING FORUM» ΤΗΣ CAPITAL LINK