Η METIS Cyberspace Technology θα συνεργαστεί με την MTI Co. Ltd. Singapore Branch και τον Οργανισμό Επιστήμης, Τεχνολογίας και Έρευνας (A*STAR) στη Σιγκαπούρη για να προωθήσει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την προγνωστική μοντελοποίηση των εκπομπών πλοίων και την αξιολόγηση του δείκτη έντασης άνθρακα (CII).
Το εγχείρημα αποτελεί μέρος ενός πλαισίου γενικής συμφωνίας για τη συν-ανάπτυξη της ΤΝ και άλλων ψηφιακών τεχνολογιών που ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου MarineTech στο πλαίσιο της Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σιγκαπούρης, όπου η A*STAR δημιούργησε ένα Κέντρο για τη Ναυτιλιακή Ψηφιοποίηση (C4MD). Επικεφαλής του C4MD είναι το Ινστιτούτο Υπολογιστών Υψηλών Επιδόσεων (IHPC) της A*STAR. Οι υπογράφοντες το πλαίσιο της γενικής συμφωνίας είναι οι εξής: Α: A*STAR, American Bureau of Shipping, Bureau Veritas Marine & Offshore, DNV, METIS Cyberspace Technology (Singapore) Pte Ltd, Nippon Kaiji Kyokai, MTI Co. Ltd., PSA Marine (Pte) Ltd και ShipsFocus Services Pte Ltd.
Το έργο METIS-MTI-A*STAR θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο οι λύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να βοηθήσουν τη ναυτιλία να προσαρμοστεί στον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Ο CII, που τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023, βαθμολογεί τα πλοία με βάση τις εκπομπές CO2 ανά μεταφορικό έργο από το Α έως το Ε, αναμένοντας από αυτά να επιτύχουν βαθμολογία C ή καλύτερη ή να εξηγήσουν πώς θα το επιτύχουν.
Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της METIS Cyberspace Technology, υπέγραψε για λογαριασμό της METIS.
"Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με το IHPC της A*STAR και το MTI σε ένα από τα βασικά έργα που ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της έναρξης του C4MD", δήλωσε η Πολυχρονοπούλου. "Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν πολλαπλές επιλογές σχετικά με το πώς θα βελτιώσουν τις επιδόσεις των ΚΙΕ τους και η λάθος επιλογή μπορεί να κοστίσει ακριβά. Ο πρώτος στόχος αυτού του έργου είναι να καταστεί πιο διαφανής η σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καυσίμων/εκπομπών και της βαθμολογίας CII, λαμβάνοντας πλήρως υπόψη το προφίλ του πλοίου. Στη συνέχεια, στοχεύουμε στην ανάπτυξη μιας πλατφόρμας προσομοίωσης για τη μοντελοποίηση μελλοντικών ταξιδιών και την αξιολόγηση της κατάστασης συμμόρφωσης ενός πλοίου με το CII σε πραγματικό χρόνο".
Ένας πλοιοκτήτης που καθορίζει τη βαθμολογία CII ή τον τρόπο βελτίωσής της, μπορεί να εξετάσει παράγοντες όπως η προσαρμογή της αναλογίας χρόνου πλεύσης του πλοίου, το προφίλ ταχύτητας, το προφίλ ταξιδιού, η κατάσταση της γάστρας και της προπέλας, η ειδική κατανάλωση καυσίμου, η ηλεκτρική κατανάλωση, η διαμόρφωση, το βύθισμα ή η μείωση της βαθμολογίας του κινητήρα. Η μοντελοποίηση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει τη δυνατότητα να εξεταστούν σενάρια "τι θα γίνει αν" και να εκτιμηθεί πώς μπορούν να εισαχθούν νέες μεθοδολογίες ή τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών χωρίς να διακυβεύονται οι επιχειρησιακές επιδόσεις, δήλωσε η κα. Πολυχρονοπούλου.