Οι κίνδυνοι για την ασφάλεια από την αμμωνία ως καύσιμο μπορούν να μετριαστούν μόνο εάν εφαρμοστούν αποτελεσματικές τεχνικές και λειτουργικές διασφαλίσεις, ενώ παράλληλα θα ληφθούν υπόψιν οι ανθρώπινοι παράγοντες.
Μια κοινή μελέτη σχετικά με την ασφάλεια της αμμωνίας στα πλοία, που εκπονήθηκε από το Maritime Decarbonisation Hub του Lloyd’s Register (LR) και το Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping (MMMCZCS), διαπίστωσε ότι απαιτείται μια σειρά μεθόδων μετριασμού, από το σχεδιασμό του πλοίου έως την εκπαίδευση και τις λειτουργίες του πληρώματος, για να διατηρηθούν οι κίνδυνοι τοξικότητας για το πλήρωμα εντός των δημοσιευμένων ανεκτών ορίων.
Η έκθεση "Recommendations for Design and Operation of Ammonia-Fueld Vessels based on Multi-disciplinary Risk Analysis" (Συστάσεις για το σχεδιασμό και τη λειτουργία πλοίων με καύσιμο αμμωνία βάσει διεπιστημονικής ανάλυσης κινδύνου) παρουσιάζει την πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα μελέτη της αποτελεσματικότητας των μέτρων μετριασμού των κινδύνων σε τρία πλοία με καύσιμο αμμωνία - ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ένα δεξαμενόπλοιο και ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου.
Η αμμωνία, η οποία θεωρείται ως ένα από τα πλέον υποσχόμενα εναλλακτικά καύσιμα για τη ναυτιλιακή ενεργειακή μετάβαση, μπορεί να καεί σχεδόν χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ωστόσο, η χρήση αμμωνίας ως ναυτιλιακό καύσιμο μπορεί να δημιουργήσει πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της τοξικότητας. Είναι ζωτικής σημασίας για τα ενδιαφερόμενα μέρη της ναυτιλίας να κατανοήσουν τους κινδύνους της αμμωνίας ως ναυτιλιακό καύσιμο και τις διασφαλίσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για τη μείωσή τους σε ανεκτά επίπεδα.
Με τη χρήση της ανάλυσης ποσοτικής αξιολόγησης κινδύνου (QRA), μιας ισχυρής μεθόδου βασισμένης σε δεδομένα που επιτρέπει στους χρήστες να αξιολογούν τον κίνδυνο με ποσοτικό και λεπτομερή τρόπο, η κοινή μελέτη κατάφερε να προσδιορίσει μέτρα σχεδιασμού και λειτουργίας των πλοίων που θα μείωναν τους κινδύνους από την αμμωνία σε ανεκτά επίπεδα.
Η QRA παρέχει συστάσεις για το σχεδιασμό και τη λειτουργία των πλοίων που λειτουργούν με αμμωνία, ώστε να ενσωματώνονται υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας για το πλήρωμα. Οι συστάσεις περιλάμβαναν χαμηλότερες θερμοκρασίες αποθήκευσης για τη μείωση του κινδύνου ασφάλειας- πρόβλεψη για δύο ή περισσότερους ξεχωριστούς χώρους που περιέχουν διαφορετικές ομάδες εξοπλισμού που θα μπορούσαν να παρουσιάσουν διαρροή αμμωνίας- παρακολούθηση και ελαχιστοποίηση της πρόσβασης και του χρόνου παραμονής σε χώρους που περιέχουν εξοπλισμό αμμωνίας- έξοδοι εξαερισμού από χώρους που περιέχουν εξοπλισμό αμμωνίας τοποθετημένοι σε ασφαλές σημείο, επαρκώς διαχωρισμένοι από χώρους στους οποίους έχει πρόσβαση το πλήρωμα- και εγκατάσταση πολλαπλών αισθητήρων διαφορετικών τύπων για την ανίχνευση διαρροών αμμωνίας.
Συμπληρωματικά με την εκτίμηση ποιότητας, το δεύτερο τμήμα της παρούσας έκθεσης συνοψίζει τις γνώσεις που προέκυψαν από την ανάλυση των ανθρώπινων παραγόντων που θα επηρεαστούν από τη μετάβαση στη χρήση καυσίμων αμμωνίας. Αυτές περιλαμβάνουν την ικανότητα και την κατάρτιση που απαιτούνται για τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία που λειτουργούν με αμμωνία- ασφαλείς πρακτικές εργασίας και τυποποιημένες διαδικασίες που πρέπει να εφαρμοστούν μέσω συστηματικών προγραμμάτων διαχείρισης αλλαγών- και αποτελεσματικές διασφαλίσεις για την επαγγελματική υγεία, όπως ο ατομικός προστατευτικός εξοπλισμός (ΜΑΠ)