Οι πρωτοπόροι της αιολικής ενέργειας γίνονται πρεσβευτές
Το να καταστεί η ναυτιλία πιο βιώσιμη είναι ψηλά στην ατζέντα των ναυτιλιακών εταιρειών, των ναυλωτών και των φορέων χάραξης πολιτικής. Ο ΙΜΟ αναπτύσσει διεθνείς κανονισμούς και πρότυπα με στόχο την επίτευξη μείωσης του CO2 κατά 40% έως το 2030. Η eConowind συμβάλλει σε αυτό με την ιδέα VentoFoil: ένα ευέλικτο, κατακόρυφο "φτερό" που μετατρέπει τον άνεμο σε πρόσθετη ώθηση. Με αυτό, τα πλοία μπορούν ήδη να εξοικονομήσουν έως και 15% στην κατανάλωση καυσίμων τους σε ετήσια βάση. Οι πρώτοι χρήστες θα αρχίσουν τώρα επίσημα να μοιράζονται τις εμπειρίες τους με την αγορά ως πρεσβευτές.
Με την έναρξη του φόρου CO2 το 2024, καθίσταται σημαντικό για τους πλοιοκτήτες να επιταχύνουν το πρασίνισμα. Ειδικά τώρα που η βιομηχανία και η ναυτιλία βρίσκονται κάτω από τον μεγεθυντικό φακό. Η διεθνής ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Παρόλα αυτά, αυτός ο τρόπος μεταφοράς εξακολουθεί να είναι ο πιο αποδοτικός ανά τονοχιλιόμετρο.
Ο Frank Nieuwenhuis της eConowind δήλωσε: "Είναι υπέροχο να εργάζεσαι στην ενεργειακή μετάβαση και είμαι ευγνώμων για τις προσπάθειες αυτών των τεσσάρων καινοτόμων. Με όλη τη συγκεντρωμένη γνώση και εμπειρία, μπορούμε να κάνουμε τα φτερά ευρύτερα διαθέσιμα. Υπάρχει δυναμική. Αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν παραγγείλει τα VentoFoils. Με την αυξημένη παραγωγική ικανότητα, μπορούμε να εξυπηρετήσουμε ακόμη καλύτερα την αγορά. Συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε ως scale-up και διεξάγονται προχωρημένες συζητήσεις με διάφορους επενδυτές".
Η "πρόωση με υποβοήθηση από τον άνεμο" (WASP) στα υπάρχοντα πλοία όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές CO2, αλλά επιφέρει επίσης σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και κόστους. Με τα VentoFoils της eConowind, οι πλοιοκτήτες μπορούν ήδη να μειώσουν κερδοφόρα το CO2. Οι χρήστες βλέπουν θετική συμβολή αμέσως μετά την εγκατάσταση. Το σύστημα χαμηλής συντήρησης μπορεί να εγκατασταθεί μέσα σε δύο ημέρες.
Οι πρωτοπόροι της αιολικής ενέργειας γίνονται πρεσβευτές
Τέσσερις Ολλανδοί πλοιοκτήτες συνεργάστηκαν στενά με την eConowind και απέκτησαν εμπειρία με τις δύο πρώτες γενιές των VentiFoils. Τώρα θα είναι πρωτοπόροι στην 3η γενιά των "VentoFoils" και θα γίνουν ενεργοί πρεσβευτές της eConowind. Αυτή η γενιά φτερών προσφέρει αποδεδειγμένη εξοικονόμηση πόρων που επιτρέπει στα πλοία να πληρούν τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Ο Johan Boomsma της Boomsma Shipping δήλωσε: "Για εμάς, η ενεργειακή απόδοση είναι το κλειδί, γι' αυτό και είμαστε πάντα ανοιχτοί σε νέες εξελίξεις. Νομίζω ότι οι τρεις βασικοί παράγοντες - το κόστος μονάδας, οι τιμές των καυσίμων και η ευρωπαϊκή νομοθεσία για το ΣΕΔΕ - συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε η πρόωση με τη βοήθεια του ανέμου να γίνει σύντομα μια από τις συνήθεις λύσεις. Το eConowind θα καταφέρει να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας".
Γιατί να γίνετε πρεσβευτής του eConowind;
"Εκτός από τα παραπάνω", συνεχίζει ο Boomsma, "θέλουμε να δείξουμε στους πελάτες και τους ανταγωνιστές ότι οι πλοιοκτήτες μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων τους με ένα δοκιμασμένο, προσιτό σύστημα. Για το πλήρωμα, είναι εύκολο στη χρήση- με το πάτημα ενός κουμπιού μπορείτε να αναπτύξετε και να κατεβάσετε ξανά τα πανιά. Τέλος, και πολύ σημαντικό για εμάς, το eConowind μιλάει τη γλώσσα μας. Ως εκφραστής της ολλανδικής ναυτιλιακής βιομηχανίας κατασκευής, παρέχει εξοπλισμό υψηλής ποιότητας στους πλοιοκτήτες. Συμπεριλαμβάνουμε τα VentoFoils σε όλα τα σχέδια νέων κατασκευών μας".
Σύμφωνα με τον Jan van Dam, της Van Dam Shipping, η εγκατάσταση έχει γίνει μια εύκολη υπόθεση: "Ως ο πρώτος χρήστης του συστήματος VentiFoil, βλέπουμε πώς εξελίσσεται θετικά. Θα πρέπει να γίνουμε πράσινοι ως βιομηχανία και η αιολική πρόωση είναι μια "γρήγορη νίκη". Με το πλοίο μας των 4.000 τόνων, καταναλώνουμε περίπου 1.250 τόνους καυσίμων ετησίως. Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, τα VentoFoils θα αποσβεστούν μέσα σε τέσσερα χρόνια. Όταν τεθεί σε ισχύ ο φόρος CO2, θα γίνει ακόμη πιο γρήγορα. Μαζί με την Tata Steel, εξετάζουμε την ανάπτυξη ενός πλοίου που θα κινείται με υδρογόνο. Με αυτού του είδους τα ακριβά καύσιμα, θα κερδίσετε πίσω τα VentoFoils ακόμη πιο γρήγορα".
Κατασκευή με μίσθωση για θετικές ταμειακές ροές
Με την ανάπτυξη σύγχρονων δομών χρηματοδοτικής μίσθωσης, τα VentoFoils είναι άμεσα διαθέσιμα στους πλοιοκτήτες. Με αυτή την επιλογή χρηματοδότησης, οι μονάδες πρόωσης με τη βοήθεια του ανέμου αποδίδουν θετικές ταμειακές ροές από την πρώτη ημέρα. Ο Thomas van Meerkerk της Vertom Group βλέπει επίσης το σύστημα VentoFoil ως μέρος του οδικού χάρτη βιωσιμότητας: "Με αυτή τη λύση, μπορείτε να κάνετε τον υπάρχοντα στόλο πιο βιώσιμο. Ως Vertom, θα αναπτύξουμε το σύστημα σε 3 πλοία. Διερευνούμε αν μπορούμε να εξοπλίσουμε περισσότερα πλοία με αυτά τα ανεμοπτέρυγα. Διερευνούμε επίσης τη δυνατότητα ανάπτυξης των VentoFoils σε βιώσιμα σχέδια νέων κατασκευών σε συνδυασμό με υδρογόνο ή μεθανόλη, για παράδειγμα. Μέσω της κατασκευής με χρηματοδοτική μίσθωση, μπορούμε να αναπτύξουμε τα VentoFoils με ουδέτερη ταμειακή ροή. Αυτό μας επιτρέπει να μαθαίνουμε, να ερευνούμε και να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας με άλλους πλοιοκτήτες".
Ανεξάρτητο από καύσιμα
Ο άνεμος είναι μια ανεξάντλητη και δωρεάν πηγή ενέργειας. Τα συστήματα VentoFoil μπορούν να αναπτυχθούν ανεξάρτητα από το αν ένα πλοίο λειτουργεί με παραδοσιακά ή πράσινα καύσιμα. Μπορεί να ενισχύσει τα ανανεώσιμα καύσιμα, όπως υδρογόνο, αμμωνία, μεθανόλη και/ή ηλεκτρικό. Εξάλλου, αυτά είναι συχνά σχετικά ακριβά καύσιμα, μειώνοντας την απόδοση της επένδυσης των συστημάτων της eConowind. Ο καπετάνιος Gerrit Schram της Vertom βλέπει τη μελλοντική προστασία της ναυτιλίας ως ένα σημαντικό καθήκον: "Θα χρειαστείτε τέτοιου είδους συστήματα στο εγγύς μέλλον για να συνεχίσετε να λειτουργείτε την επιχείρησή σας".
Το συμπέρασμα των πρώτων προσαρμοστών είναι επομένως ότι η πρόωση με τη βοήθεια του ανέμου είναι οικονομικά αποδοτική, βιώσιμη και ανθεκτική στο μέλλον. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουν γίνει πλέον ενεργοί πρεσβευτές.