Με την κλιμάκωση της σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα, γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι μπορεί να είμαστε μέσα σε αυτό για μεγάλο χρονικό διάστημα, αναγκάζοντας τις ναυτιλιακές γραμμές να κάνουν δρομολόγια γύρω από την Αφρική για το προβλέψιμο μέλλον. Άμεση συνέπεια αυτού είναι η αύξηση των εκπομπών CO2.
Υπάρχουν τρία στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη: Αύξηση των εκπομπών λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων πλεύσης, πιθανές αυξήσεις λόγω των ταχύτερων ταχυτήτων πλεύσης (για να διατηρηθούν οι εβδομαδιαίες αναχωρήσεις) και αν υπάρξει στροφή από τα μεγάλα πλοία σε μικρότερα, λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα πλοία. Χρησιμοποιώντας μια υποκατάστατη υπηρεσία εμπορευματοκιβωτίων, μπορούμε να εκτιμήσουμε την κλίμακα αυτών των αυξήσεων στις εκπομπές CO2.
Εάν οι ναυτιλιακές εταιρείες χρησιμοποιούν τα ίδια ακριβώς πλοία, με την ίδια ακριβώς ταχύτητα, τότε οι εκπομπές αυξάνονται σε αναλογία 1:1 με την αύξηση των αποστάσεων πλεύσης. Καθώς οι αποστάσεις πλεύσης γύρω από την Αφρική είναι κατά μέσο όρο 31% και 66% μεγαλύτερες για την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο, αντίστοιχα, οι εκπομπές CO2 θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά αυτούς τους συντελεστές.
Εάν τα πλοία ταξιδεύουν επίσης ταχύτερα, τότε οι εκπομπές θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο, καθώς η κατανάλωση καυσίμων δεν είναι γραμμική συνάρτηση της ταχύτητας πλεύσης. Για παράδειγμα, με βάση το μοντέλο κατανάλωσης καυσίμων που διαθέτει η εταιρία, μια αύξηση της ταχύτητας κατά 1 κόμβο από 16 σε 17 κόμβους, θα αυξήσει τις εκπομπές κατά 14%.
Τέλος, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες προσπαθούν να δημιουργήσουν σταδιακά πρόσθετη χωρητικότητα για να καλύψουν τη μεγαλύτερη απόσταση πλεύσης, βλέπουμε να χρησιμοποιούνται μικρότερα, λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα πλοία στην Ασία-Ευρώπη. Σε βάση TEU, ορισμένα από αυτά τα μικρότερα πλοία παρουσιάζουν αύξηση των εκπομπών CO2 κατά 141%, σε σύγκριση με τα συμβατικά ULCV. Αν συνυπολογίσουμε και τις τρεις συνιστώσες, θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε σε αύξηση των εκπομπών CO2 κατά 260% και 354%, στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο, αντίστοιχα.
Δεν υπάρχει ρεαλιστικός τρόπος να μετριαστούν οι αυξημένες εκπομπές, τουλάχιστον εκείνες που οφείλονται στην αύξηση των αποστάσεων πλεύσης.
ΠΗΓΗ: Sea-Intelligence