Σύμφωνα με το World Shipping Council, κυκλοφόρησε η νέα, επικαιροποιημένη έκδοση του "Prevention of Pest Contamination of Containers" (Πρόληψη της μόλυνσης των εμπορευματοκιβωτίων από παράσιτα): Κατευθυντήριες γραμμές της κοινής βιομηχανίας για τον καθαρισμό των εμπορευματοκιβωτίων"
Κάθε χρόνο, 241 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται μέσω της θάλασσας με τρόφιμα, ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και άλλα αγαθά αξίας άνω των 7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που όλοι χρειαζόμαστε. Ενώ είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, τα εμπορευματοκιβώτια και τα φορτία τους μπορούν επίσης να φιλοξενήσουν και να μεταφέρουν μολυσματικά παράσιτα. Όλα τα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν κοινή ευθύνη για την αναχαίτιση της εξάπλωσης των παρασίτων, διατηρώντας το φορτίο και τα εμπορευματοκιβώτια καθαρά όταν βρίσκονται υπό την επιτήρησή τους. Η επικαιροποιημένη έκδοση Πρόληψη της μόλυνσης των εμπορευματοκιβωτίων από παράσιτα: BIC, COA, IICL και WSC παρέχουν εύχρηστες βέλτιστες πρακτικές που βοηθούν όλους να εκπληρώσουν τις ευθύνες τους.
Η αρχική έκδοση των κοινών κατευθυντήριων γραμμών του κλάδου για τον καθαρισμό των εμπορευματοκιβωτίων, που δημοσιεύθηκε το 2017, έτυχε καλής υποδοχής από τις ρυθμιστικές αρχές και τον κλάδο και έχει καταστεί πολύτιμη πηγή καθοδήγησης όσον αφορά την πρόληψη της μόλυνσης από παράσιτα. Έκτοτε, έχουμε μάθει περισσότερα για τη μεταφορά παρασίτων, οι κλιματικές συνθήκες έχουν αλλάξει και το εμπόριο έχει αυξηθεί. Όλες αυτές οι εξελίξεις μαζί στέλνουν ένα σαφές μήνυμα: Η μόλυνση από παράσιτα είναι ένα ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία. Ως απάντηση, τα μέρη του κλάδου που εκπροσωπούν διαφορετικά τμήματα της αλυσίδας εφοδιασμού εμπορευματοκιβωτίων - το Bureau International des Containers (BIC), η Ένωση Εφοπλιστών Εμπορευματοκιβωτίων (COA), το Ινστιτούτο Διεθνών Εκμισθωτών Εμπορευματοκιβωτίων (IICL) και το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Συμβούλιο (WSC) - δρομολογούν τώρα μια επικαιροποιημένη έκδοση των κατευθυντήριων γραμμών.
Η εμπειρία δείχνει ότι η εισαγωγή νέων παρασίτων μπορεί να διαταράξει σοβαρά ένα υπάρχον οικοσύστημα, με σοβαρές οικολογικές συνέπειες και ενδεχομένως επιπτώσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων στην οικονομία ενός κράτους. Οι ρυθμιστικές αρχές και οι εθνικές αρχές διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην αναχαίτιση της μεταφοράς επιβλαβών οργανισμών, αλλά δεδομένης της κλίμακας του παγκόσμιου εμπορίου, η καλύτερη λύση είναι η πρόληψη - η αποτροπή της εισόδου επιβλαβών οργανισμών στο φορτίο ή στα εμπορευματοκιβώτια εξ αρχής. Με την επικαιροποιημένη έκδοση "Πρόληψη της μόλυνσης των εμπορευματοκιβωτίων από παράσιτα: BIC, COA, IICL και WSC επιδιώκουν να βελτιώσουν περαιτέρω το επίπεδο πρόληψης σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, ώστε να σταματήσει η μεταφορά παρασίτων.
"Όταν κάθε μέρος στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού εμπορευματοκιβωτίων φροντίζει να ξεκινά και να τελειώνει τις εργασίες του με καθαρό φορτίο και εμπορευματοκιβώτια, τότε τα εμπορευματοκιβώτια θα φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους, ενώ η γεωργία, η δασοκομία και οι φυσικοί μας πόροι θα διατηρούνται", λέει ο Lars Kjaer, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της WSC.
Όλα τα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού - από τους κατασκευαστές, τους εξαγωγείς, τους συσκευαστές, τους διαμεταφορείς, τους παρόχους εφοδιαστικής εσωτερικής εφοδιαστικής, τους παρόχους αποθήκευσης αποθηκών, τους θαλάσσιους μεταφορείς και τους εισαγωγείς - πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τη διατήρηση του φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων καθαρά όταν βρίσκονται υπό τη φροντίδα τους. Εφαρμόζοντας τις βέλτιστες πρακτικές που περιγράφονται στον παρόντα οδηγό, τα μέρη μπορούν να διατηρούν τα εμπορευματοκιβώτια και τα φορτία τους καθαρά, εκπληρώνοντας την ευθύνη φύλαξής τους και μειώνοντας τον κίνδυνο μόλυνσης και μεταφοράς παρασίτων.