Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή καθώς δυνάμεις που αντιπροσωπεύουν τις ιδέες του προστατευτισμού, επιδιώκουν να υψώσουν τείχη στο ελεύθερο εμπόριο.
Η ελληνική και η διεθνής ναυτιλία - ως παγκοσμιοποιημένος κλάδος - παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις αυτές και εύχεται ότι στο τέλος τα πλεονεκτήματα του ελεύθερου εμπορίου θα «κερδίσουν». Παράλληλα οι συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις, που στοχεύουν υποτίθεται στην πιο σωστή και περιβαλλοντικά φιλική λειτουργία της ναυτιλίας, δημιουργούν ανισορροπίες στον κλάδο επηρεάζοντας αρνητικά το κόστος μεταφοράς αλλά και τον υγιή ανταγωνισμό, σε βάρος της διεθνούς κοινότητας και των καταναλωτών. Οι προκλήσεις για τη διεθνή και ελληνική ναυτιλία είναι πολλές και μεταξύ αυτών η υιοθέτηση των νέων τεχνολογικών προτάσεων που μεταβάλουν δραματικά τον τρόπο λειτουργίας μιας ναυτιλιακής εταιρείας.
Μέσα σε ένα περιβάλλον με πολλές αβεβαιότητες οι Έλληνες πλοιοκτήτες, πρωταγωνιστές του κλάδου, κρατούν το τιμόνι σταθερά προς την ανάπτυξη και με αξιοζήλευτη ρευστότητα επενδύουν αυξάνοντας μερίδιο αγοράς σε βάρος των συναδέλφων τους από τις χώρες κυρίως της Άπω Ανατολής.
Το παρόν και κυρίως το μέλλον της ελληνικής, της ευρωπαϊκής και της διεθνούς ναυτιλίας υπό τις προαναφερόμενες συνθήκες θα αποτελέσουν αντικείμενο προβληματισμού και συζήτησης κορυφαίων παραγόντων του κλάδου, επιστημόνων και ειδικών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που θα συμμετέχουν στο 4ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
Το συνέδριο θα διεξαχθεί σε 5 ενότητες:
• Ενότητα 1 - Οι διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις, το ελεύθερο εμπόριο, οι τάσεις προστατευτισμού και οι επιπτώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία
• Ενότητα 2 - Περιβαλλοντικές ρυθμίσεις: Η ναυτιλία αποτελεί μέρος της λύσης και όχι το πρόβλημα
• Ενότητα 3 - Ψηφιακή επανάσταση και ναυτιλία
• Ενότητα 4 - Νέες πηγές χρηματοδότησης
• Ενότητα 5 - Η ευρωπαϊκή ναυτιλία και ο διεθνής ανταγωνισμός: Θάρρος ή αλήθεια;