Συνεχίζονται οι πρωτοβουλίες για την ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά ως Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο. Η πρωτοβουλία της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας με τίτλο «Διεθνοποιώντας το λιμάνι του Πειραιά ως Ναυτιλιακό Κέντρο» θα ενδυναμώσει τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της ναυτιλιακής επιχειρηματικής κοινότητας.
Στόχος της νέας πρωτοβουλίας είναι να υποστηρίξει τη συνεχή ανάπτυξη του Πειραιά ως Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Κέντρο, βοηθώντας στην ανάπτυξη των ναυτιλιακών υπηρεσιών που προσφέρονται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
O πρέσβης της Κίνας κ. Xiao Junzheng.
Η προσέλκυση του ενδιαφέροντος των χρηματοπιστωτικών αγορών είναι ο πυρήνας για την επίτευξη των παραπάνω στόχων. Στην προσπάθεια αυτή, ο Σύνδεσμος στηρίζεται από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά που στο πλαίσιο των διευρυμένων αρμοδιοτήτων του, μοιράζεται τους ίδιους στόχους.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής πραγματοποιήθηκε χθες γεύμα εργασίας στην ναυτιλιακή λέσχη Πειραιώς όπου επίτιμος προσκεκλημένος ήταν ο πρέσβης της Κίνας κ. Xiao Junzheng.
O κ. Γιώργος Ξηραδάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας κατά την διάρκεια της ομιλίας του
Την εκδήλωση άνοιξε ο Γιώργος Ξηραδάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας ο οποίος τόνισε την ανάγκη αλλά και τις ευκαιρίες για ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Από το 2000 οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει στα κινέζικα ναυπηγεία περισσότερα από 1300 πλοία. Το συνολικό ποσό για τα πλοία αυτά που έχουν καταβάλει Έλληνες εφοπλιστές ανέρχεται σε 60 δισεκατομμύρια $, και μόνο την τελευταία δεκαετία τα μισά νεόκτιστα πλοία έχουν χτιστεί στην Κίνα. Τα περισσότερα από αυτά τα πλοία έχουν χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκές τράπεζες. Η έλευση της Bank of China στην Ελλάδα, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα προκειμένου κι άλλες κινεζικές τράπεζες να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο. Η εμπειρία των στελεχών των τραπεζών στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη και αυτό θα βοηθούσε ιδιαίτερα στο να προσελκύσει ο Πειραιάς περισσότερες κινεζικές τράπεζες. Ο Πειραιάς είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό κέντρο πλοιοδιαχείρισης και πλοιοκτησίας. Ο Πειραιάς είναι ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο που εκτός από τις σχεδόν 1000 εταιρείες πλοιοκτησίας και πλοιδιαχείρισης υπάρχουν περισσότερες από 3000 εταιρείες που στελεχώνουν δυναμικά το ελληνικό ναυτιλιακό cluster.
O Πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης καλωσορίζει τον πρέσβη της Κίνας κ. Xiao Junzheng στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Βασίλης Κορκίδης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε πόσο Πειραιάς είναι σημείο συνάντησης δύο παγκοσμίων παικτών της θάλασσας, τους Έλληνες εφοπλιστές και την κινεζική COSCO. Ο Πειραιάς αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Πέμπτη θέση στην κατάταξη των λιμένων της Ευρωπαϊκής ένωσης και στην ένατη θέση διεθνώς για Τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Είναι γεγονός ότι η διοίκηση και οι άνθρωποι του ΟΛΠ-COSCO έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν με αφοσίωση και υπευθυνότητα τη δυναμική πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του Λιμένα Πειραιά. Μια αναπτυξιακή πορεία στην οποία η επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά ανυπομονεί να συμμετάσχει, στη βάση μιας συνεργασίας, αφού «κοινός στόχος» είναι η ανάπτυξη του λιμανιού και η ανάδειξή του σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο. Με βάση τα στοιχεία του Leading Maritime Cities 2022 (LMC) που δημοσιεύθηκαν στα μέσα Ιανουαρίου 2022, η Σιγκαπούρη έδωσε την πρώτη θέση στον Πειραιά στην κατηγορία «Shipping» και στη Σαγκάη για «Ports & Logistics» αντίστοιχα, ενώ έχασε κάποιο έδαφος στο «Maritime Οικονομικών & Νομικών». Με βάση τη συνολική βαθμολογία, ο Πειραιάς κατέλαβε την 12η και 1η θέση στην κατηγορία «ναυτιλία» ως ναυτιλιακό κέντρο, καθώς φιλοξενεί τον μεγαλύτερο εθνικό στόλο. Πρέπει να «χτίσουμε» στα συναισθήματα εκτίμησης που διατηρεί η κινεζική επιχειρηματική κοινότητα προς την ελληνική ναυτιλία, αλλά και στις γιγάντιες επενδύσεις των Ελλήνων Εφοπλιστών που ναυπηγούν εμπορικά πλοία σε κινεζικά ναυπηγεία.
Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα κ. Xiao Junzheng. Ο κ. πρέσβης μεταξύ άλλων τόνισε την ανάγκη για την περαιτέρω σύσφιξη των δεσμών ανάμεσα στις δύο χώρες και την πολύ σημαντική σημασία που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία όχι μόνο για την Ελλάδα και την Ευρωπαΐκή Ένωση αλλά και για την Κίνα. Ο κ. πρέσβης αναφέρθηκε στις μεγάλες δυνατότητες και ευκαιρίες μίας τεράστιας αγοράς.
Ο Όμιλος Goldman Sachs δημοσίευσε πρόσφατα μια έκθεση που αναφέρει ότι η επιταχυνόμενη ανάκαμψη της οικονομίας της Κίνας θα τονώσει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. «Καθώς οι παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές συνθήκες βελτιώνονται και το διεθνές εμπόριο αυξάνεται, η δευτερογενής επίδραση της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας θα είναι μεγαλύτερη.
Η μεσαία τάξη της Κίνας αριθμεί σήμερα πάνω από 400 εκατομμύρια άτομα και αναμένεται να ξεπεράσει τα 800 εκατομμύρια τα επόμενα 15 χρόνια.
Στο μέλλον, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που επισκέπτονται ξένες χώρες θα εκτιναχθεί σε σύγκριση με τα 300 εκατομμύρια που ταξίδεψαν στο εξωτερικό πριν από την πανδημία, γεγονός που θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες και σημεία ανάπτυξης για την τουριστική συνεργασία Κίνας-Ελλάδας.
«Το άνοιγμα είναι η υπόσχεση για την πρόοδο μιας χώρας και το κλείσιμο θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε οπισθοδρόμηση» σημείωσε ο κ. πρέσβης. Η άνοδος είναι η βασική εθνική πολιτική της Κίνας, που οδηγεί την Κίνα στην επίτευξη ταχείας οικονομικής ανάπτυξης και στην κορυφαία ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.
Μπροστά στην αντιπαγκοσμιοποίηση και στον θόρυβο της «αποσύνδεσης και ρήξης των δεσμών, η Κίνα θα εμβαθύνει αταλάντευτα τις μεταρρυθμίσεις της και θα επεκταθεί
το άνοιγμά του, ειδικά με τη σταθερή επέκταση του θεσμικού ανοίγματος, όπως οι κανόνες, οι κανονισμοί, η διοίκηση και τα πρότυπά του.
Πρόσφατα, η Κίνα δήλωσε ότι είναι πρόθυμη να ενεργοποιήσει τη Συνολική Συμφωνία Επενδύσεων μεταξύ Κίνας και ΕΕ.
Η θέση της Κίνας ως «εργοστάσιο του κόσμου» θα γίνει πιο εδραιωμένη καθώς θα πραγματοποιηθεί ο μετασχηματισμός από το μοντέλο «Made in China» στο μοντέλο «Ευφυής Κατασκευή στην Κίνα». Καινοτόμες τεχνολογίες όπως τα ευφυή συστήματα και η πράσινη ενέργεια χρησιμοποιούνται επίσης ευρέως στη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας. Η Κίνα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ελληνικά πλοία για τη μεταφορά κινεζικών αγαθών στο
κόσμο. Η προώθηση υψηλής ποιότητας ανάπτυξης για την κοινή κατασκευή της Πρωτοβουλίας "Belt and Road" είναι η επίσημη δέσμευση της Κίνας να προωθήσει την παγκόσμια ανάπτυξη και ευημερία και να οικοδομήσει μια κοινότητα με κοινό μέλλον για την ανθρωπότητα.
Αναφορικά με τον Πειραιά η COSCO και ο ΟΛΠ θα αναπτυχθούν και θα συμπορευτούν μαζί με τις τοπικές κοινωνίες. Η Κίνα υποστηρίζει τη μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.Η Ελλάδα υλοποιεί τη στρατηγική της για την οικοδόμηση ενός σημαντικού διεθνούς κόμβου logistics. Η υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά είναι ένας απαραίτητος τρόπος για την Ελλάδα να ενισχύσει την εθνική της ανταγωνιστικότητα.
Το λιμάνι του Πειραιά απότελεί εξαιρετικό σημείο διέλευσης από τη Μεσόγειο προς την ατλαντικό και άνω και από την ερυθρά θάλασσα στον ινδικό μέχρι και την μαύρη θάλασσα. Είναι ένα λιμάνι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της διεθνούς οικονομικής εμπορικής και γεωπολιτικής θέσεις της Ελλάδας. Ο κύριος πρέσβης θεωρεί απαραίτητο να κατασκευαστεί ένα μεγάλο βιομηχανικό πάρκο με βάση το λιμάνι του Πειραιά. Είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιηθούν η περαιτέρω δυνατότητες ναυτιλιακής συνεργασίας. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. πρέσβης τόνισε ότι η Κίνα και η Ελλάδα αποτελούν σημαντικούς εταίρους στην κοινή πρωτοβουλία “Belt and Road”. Υπάρχει μακρά ιστορία από δύο σπουδαίους αρχαίους πολιτισμούς που ένας μαθαίνει από τον άλλον και σήμερα καλή συνεργασία και καλή θέληση μεταξύ των δύο λαών.
O Πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης, o κ. Γιώργος Ξηραδάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, ο πρέσβης της Κίνας κ. Xiao Junzheng, και ο εφοπλιστής κ. Παναγιώτης Λασκαρίδης
Το γεύμα εργασίας συνεχίστηκε με τις παρεμβάσεις των κ.κ. Λασκαρίδη και Προκοπίου δύο σπουδαίων Ελλήνων εφοπλιστών οι οποίοι τόνισαν την ανάγκη για επιτάχυνση των διαδικασιών σχετικά με τις επενδύσεις αλλά και την πολύ σημαντική συνεισφορά στην οικονομία της Κίνας από τον ελληνικό εφοπλισμό καθώς και την πρόοδο που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα η μεγάλη αυτή η χώρα σχετικά με την ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της και την προσπάθεια για απλούστευση των διαδικασιών για ακόμα πιο πολλές επενδύσεις στο μέλλον.
Το γεύμα εργασίας ολοκληρώθηκε με τις δηλώσεις του κ. Γιώργου Αλεξανδράτου Προέδρου της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά και Αντιπροέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ο οποίος μεταφέροντας και το μήνυμα του προέδρου κ. Γιώργου Πατέρα χαιρέτισε τις όποιες προσπάθειες για σύσφιξη των σχέσεων Κίνας Ελλάδας με γνώμονα πάντα την ανάδειξη του Πειραιά και της ελληνικής ναυτιλίας. Το Ελληνικό ναυτιλιακό cluster έχει πολλά να κερδίσει από μία τέτοια συνεργασία. Ο κ. Αλεξανδράτος ολοκλήρωσε με μία κινέζικη παροιμία που λέει ότι δεν έχει σημασία πόσο γρήγορα περπατάς αλλά να περπατάς μπροστά». Μπροστά και ενωμένοι όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Ν.Κ.Δ.