Το συνέδριο Maritime Cyprus 2022 συνεχίστηκε για τρίτη ημέρα στη Λεμεσό και ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Ανοίγοντας τις συζητήσεις, ο κ. Anders Hvid, συνιδρυτής της DareDisrupt ανέπτυξε το θέμα «Μόχλευση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτομίας για ένα λαμπρότερο μέλλον στη ναυτιλία». Σημείωσε αρκετές παρατηρήσεις για την ναυτιλία και την ενέργεια, όπου ένα επιταχυνόμενο επίπεδο καινοτομίας θα οδηγήσει σε πλήρη μεταμόρφωση ορισμένων τομέων την επόμενη δεκαετία. Ένα παράδειγμα ήταν η άνοδος της ηλιακής ενέργειας και το ολοένα μειούμενο κόστος της που θα εδραιώσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως αξιόπιστες, προσιτές και βιώσιμες πηγές ενέργειας. Σχολιάζοντας τη δύναμη των δεδομένων στη ναυτιλία, ο κ. Anders Hvid είπε: «Ο πράσινος μετασχηματισμός είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουμε αντιμετωπίσει ποτέ και η ψηφιοποίηση είναι ένα ισχυρό, ισχυρό εργαλείο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να το λύσουμε».
Οι συζητήσεις της τρίτης ημέρας συνεχίστηκαν με το πάνελ «Automated and autonomous shipping: Is the pace fast enough?» με συντονιστή την κα Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου, Πρόεδρο της WISTA International και Διευθύνουσα Σύμβουλο της Tototheo Maritime. Το πάνελ περιλάμβανε την κα Maja Markovčić Kostelac, Εκτελεστική Διευθύντρια, Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας στη Θάλασσα, τον κ. Yi Han Ng, Διευθυντή Καινοτομίας, Τεχνολογίας & Ανάπτυξης,της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης, τον κ. Mark O'Neil, Πρόεδρο, InterManager και τον Δρ Ευάγγελο Ουζούνη , Επικεφαλής της Μονάδας Ανάπτυξης και Εφαρμογής Πολιτικών, του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κυβερνοασφάλεια.
Η επιτροπή συμφώνησε ότι η χρήση της αυτοματοποίησης στη ναυτιλία δείχνει πολλά υποσχόμενη, με την ανάπτυξη να επιταχύνεται σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Οι συμμετέχοντες συζήτησαν τις δυνατότητες της τεχνολογίας, αλλά προειδοποίησαν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι ένας παράγοντας κινδύνου που πρέπει να λάβει υπόψη η βιομηχανία. Ο κ. Mark O'Neil εξήγησε ότι η αυτοματοποίηση θα απαιτούσε πάντα την ισχύ των ανθρώπων είτε επί του σκάφους είτε στην ξηρά και ο ημιαυτόματος είναι το μέλλον. Συνέχισε να υπογραμμίζει πώς απαιτείται κανονιστική πρόοδος για την υποστήριξη της αυτοματοποίησης.
Η συζήτηση κάλυψε επίσης την αξία της προστασίας του χειρισμού και της συλλογής δεδομένων και πώς η κοινή χρήση δεδομένων μπορεί να είναι μια σύγκρουση - και πώς μπορεί να βοηθήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να προχωρήσει. Το πάνελ έκλεισε με σχόλια σχετικά με το πώς η βιομηχανία πρέπει να προετοιμαστεί για τις εξελίξεις στον αυτοματισμό, με την εκπαίδευση να σημειώνεται ως κρίσιμης σημασίας για την επιτυχία, ιδιαίτερα καθώς αναπτύσσονται οι ναυτιλιακές τεχνολογίες και τα εναλλακτικά καύσιμα.
Μετά το πρώτο πάνελ, το αποκορύφωμα της ημέρας επικεντρώθηκε στο ερώτημα «Είναι σε κίνδυνο η ευημερία και τα δικαιώματα των ναυτικών"; Καθοδηγώντας τις συζητήσεις, ο Captain Lasota εστίασε στη μη ποινικοποίηση των ναυτικών. Συντονίστρια ήταν η Δρ Ηλιάνα Χριστοδούλου-Βαρώτση και οι συμμετέχοντες στο πάνελ ήταν ο κ. Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας, International Transport Workers' Federation, ο κ. Jan Meyering, Joint Managing Director, Marlow Navigation Co. Ltd, και ο κ. Guy Platten, Γενικός Γραμματέας, International Chamber of Shipping .
Ο λοχαγός Λασότα έδωσε μια εγκάρδια περιγραφή των προσωπικών του εμπειριών, που αφορούσαν τον εαυτό του να διωχθεί άδικα και να φυλακιστεί για δύο χρόνια σε υπόθεση ναρκωτικών. Κάλεσε για συνεχή συζήτηση και ανάπτυξη νομοθεσίας σχετικά με τα δικαιώματα των ναυτικών.
Οι συμμετέχοντες στην επιτροπή διερεύνησαν την κατάσταση των δικαιωμάτων των ναυτικών στο πλαίσιο του ρυθμιστικού τοπίου, τονίζοντας τη σημασία της κατά μέτωπο αντιμετώπισης της πρόκλησης για την αποφυγή περαιτέρω ταλαιπωρίας από βασικούς εργαζόμενους που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το πάνελ περιέγραψε επίσης ποιες αλλαγές θα μπορούσαν να γίνουν για να διορθωθεί η τρέχουσα έλλειψη ναυτικών, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης συνδεσιμότητας, των επενδύσεων σε προγράμματα που προσανατολίζονται προς την αυξημένη ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη και την ενθάρρυνση μεγαλύτερης συμμετοχής των γυναικών στον κλάδο.
Το τελευταίο πάνελ της ημερίδας διερεύνησε το θέμα «Προκαλώντας την πρόκληση της Επικοινωνίας», το οποίο συντόνισε η κα Λιάνα Χαραλάμπους Τάνος, Πρόεδρος του Συνεδρίου, Μόνιμος Γραμματέας τουΥφυπουργείου Ναυτιλίας. Οι συμμετέχοντες σε αυτή τη συζήτηση ήταν ο κ. Stuart Neil, Διευθυντής Στρατηγικής και Επικοινωνίας, Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, η κα Άννα Βούργο, Πρόεδρος, WISTA Κύπρου, ο κ. Sean Treacy, Senior Vice President Hotel Operations, Royal Caribbean International και η κα Michelle Wiese Bockmann, Markets Συντάκτης/Αναλυτής, Lloyd's List.
Η κα Λιάνα Χαραλάμπους Τάνος άνοιξε το πάνελ ρωτώντας πώς παρουσιάζεται η ναυτιλία στο ευρύ κοινό. Σε απάντηση σε αυτό, η κ. Michelle Wiese Bockmann τόνισε την αφθονία των περιθωρίων για βελτίωση στον τρόπο με τον οποίο η ναυτιλία προσεγγίζει τις επικοινωνίες. Επικαλούμενη την παρεμπόδιση της διώρυγας του Σουέζ από το Ever Given το 2021, τόνισε την κατάσταση ως χαμένη ευκαιρία για τους ηγέτες της ναυτιλίας να αλλάξουν το αφήγημα και να τονίσουν τη σημασία του κλάδου στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.
Η κα Άννα Βούργου ενθάρρυνε τους ηγέτες του κλάδου να προσαρμόσουν τον τόνο, αυξάνοντας την προβολή του κλάδου στο ευρύ κοινό, τις κυβερνήσεις και τους εξωτερικούς ρυθμιστικούς φορείς και χρηματοδότες. «Δεν είμαστε μια ορατή βιομηχανία, αλλά πρέπει να είμαστε», είπε. Η επιτροπή συμφώνησε ότι η βιομηχανία πρέπει να κάνει αυτοκριτική και να επαγγελματίσει τον τρόπο επικοινωνίας της. «Όταν οι τίτλοι βγαίνουν στην πρώτη σελίδα των Financial Times, η κυβέρνηση ενεργεί».
Συμμετέχοντας στη σκηνή του τελικού πάνελ, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας Κύπρου, κ. Βασίλειος Δημητριάδης, εξέφρασε την υποστήριξή του στην προσπάθεια για εξωτερική επικοινωνία εκτός του κλάδου. «Οι ισχυρές εξωτερικές σχέσεις θα διασφαλίσουν ότι είμαστε ορατοί και θα έχει θετικά αποτελέσματα», κατέληξε.
Μετά την τελευταία συζήτηση, ο κ. Βασίλειος Δημητριάδης ευχαρίστησε όλους τους συνέδρους, τους συμμετέχοντες και τους υψηλού επιπέδου ομιλητές καθώς και τους χορηγούς και συνδιοργανωτές του συνεδρίου, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών για τη συμμετοχή τους στις συζητήσεις για το Maritime Cyprus 2022.