Η Naftomar επιδιώκει να είναι πρωτοπόρος στον χώρο της πράσινης αμμωνίας, καθώς αρχίζουν να αναπτύσσονται νέες αλυσίδες εφοδιασμού και αξίας για καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Το έργο θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι ένας σύγχρονος σχεδιασμός VLAC, που θα συμμετέχει στο εμπόριο πράσινης αμμωνίας, μπορεί να κατασκευαστεί με ασφάλεια για να λειτουργεί τόσο με υγραέριο όσο και με αμμωνία ως καύσιμο. Το έργο θα χρησιμοποιήσει τους ισχύοντες κανόνες του Bureau Veritas για την αμμωνία NR 671 ως καύσιμο και ως βάση για να συμβάλει στη διασφάλιση της ασφάλειας και θα περιλαμβάνει, το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας, την ανίχνευση διαρροών, τον περιορισμό καυσίμου αμμωνίας και τον δεξαμενισμό της, συμπεριλαμβανομένων των εργαστηρίων αναγνώρισης κινδύνων (HAZID).
Ο Βασίλειος Δημουλάς, Διευθυντής Τεχνολογίας και Καινοτομίας του Bureau Veritas, δήλωσε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για τη συνεργασία με τον πλοιοκτήτη και το ναυπηγείο για την παροχή μιας ασφαλούς οδού που θα επιτρέψει σε ένα πλοίο που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει αμμωνία, να λειτουργεί με αμμωνία ως καύσιμο. Οι προκλήσεις είναι συγκεκριμένες για την αμμωνία, αλλά η διαδικασία της χρήσης μιας προσέγγισης με βάση τον κίνδυνο και οι εναλλακτικές έννοιες σχεδιασμού είναι αυτές που έχουν αποδειχθεί με τις δεκαετίες εργασίας μας στο θαλάσσιο εμπόριο του LNG και του LNG ως καυσίμου - αλλά, πρέπει να τονίσουμε, οι προκλήσεις της αμμωνίας είναι πολύ διαφορετικές από αυτές του LNG".
Η χρήση των Κανόνων αμμωνίας του Bureau Veritas είναι σημαντική, δεδομένου ότι οι διεθνείς κανονιστικές απαιτήσεις για την αμμωνία ως καύσιμο είναι ακόμη υπό ανάπτυξη.
Τον Νοέμβριο του 2023 η Naftomar Shipping & Trading προχώφρησε σε παραγγελία στην Hanwha Ocean για τέσσερα πλοία VLAC 93.000 cbm για παράδοση από το 2026.