Η ΑΒΒ θα παραδώσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διανομής ισχύος για δύο νεόκτιστα πλοία κοντέινερ μικρών αποστάσεων της παγκόσμιας εταιρείας logistics Samskip Group, με έδρα το Ρότερνταμ της Ολλανδίας.
Τα πλοία θα είναι από τα πρώτα του είδους τους στον κόσμο που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο. Οι οικονομικές λεπτομέρειες δεν γνωστοποιήθηκαν. Η παραγγελία κλείστηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
* Η ΑΒΒ εξασφάλισε μια πλήρη παραγγελία συστημάτων ισχύος, πρόωσης και αυτοματισμού για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του ομίλου Samskip που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο
* Τα πλοία είναι από τα πρώτα στον κόσμο που αποδεικνύουν τις δυνατότητες των κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως καθαρή και ανανεώσιμη πηγή καυσίμου
* Το συμπαγές σύστημα διανομής ισχύος ABB Onboard DC Grid™ παρέχει βελτιωμένη απόδοση, αποδοτικότητα και ασφάλεια του συστήματο
Κατασκευασμένα από την Cochin Shipyard Ltd, τη μεγαλύτερη μονάδα ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων στην Ινδία, τα πλοία μήκους 135 μέτρων αναμένεται να παραδοθούν το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2025, αντίστοιχα. Και τα δύο πλοία θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ του Όσλο Φιορντ και του Ρότερνταμ, μια απόσταση περίπου 700 ναυτικών μιλίων.
Εκτός από την ενσωμάτωση των κυψελών καυσίμου υδρογόνου, το ολοκληρωμένο πακέτο της ΑΒΒ περιλαμβάνει τη νέα, συμπαγή έκδοση του συστήματος διανομής ενέργειας ABB Onboard DC Grid™ που θα διασφαλίζει τη βέλτιστη χρήση της ενέργειας επί του πλοίου. Τα πλοία θα διαθέτουν επίσης τον έλεγχο της λύσης αποθήκευσης ενέργειας της ΑΒΒ, με την κορυφαία στον κλάδο τεχνολογία αυτοματισμού, ABB Ability™ System 800xA, που εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία του εξοπλισμού επί του σκάφους. Αξιοποιώντας τα συστήματα απομακρυσμένης διάγνωσης ABB Ability™, τα πλοία θα επωφεληθούν από τη βελτιστοποιημένη ασφάλεια και απόδοση μέσω απομακρυσμένης υποστήριξης 24/7.
Οι κυψέλες καυσίμου μετατρέπουν τη χημική ενέργεια του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης. Με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την παραγωγή του υδρογόνου, ολόκληρη η ενεργειακή αλυσίδα θα είναι καθαρή. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου θεωρείται ως μία από τις πιο υποσχόμενες λύσεις για την υποστήριξη της ατζέντας απαλλαγής της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα, με τη δυνατότητα σημαντικής μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αύξησης της ενεργειακής απόδοσης.
Τα πλοία της Samskip θα τροφοδοτούνται από μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ισχύος 3,2 MW το καθένα, με εγκατεστημένες γεννήτριες diesel για εφεδρεία. Ο όμιλος logistics, ο οποίος στοχεύει να επιτύχει την επίτευξη του καθαρού μηδενικού κόστους έως το 2040, προβλέπει ότι κάθε πλοίο
θα είναι σε θέση να αποφύγει περίπου 25.000 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως όταν τροφοδοτείται με κυψέλες καυσίμου και χρησιμοποιώντας πράσινη ενέργεια ξηράς στο λιμάνι προσέγγισης. Ενώ τα πλοία θέτοντας νέα πρότυπα για φιλικές προς το περιβάλλον λειτουργίες, αναμένεται να έχουν τις ίδιες επιδόσεις με τα συμβατικά πλοία της Samskip.
Το έργο είναι σύμφωνο με την αναθεωρημένη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) , η οποία ζητά την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών GHG από τη διεθνή ναυτιλία κοντά στο 2050, με δέσμευση για αύξηση της υιοθέτησης καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.
"Η ΑΒΒ είναι στην ευχάριστη θέση να συνεργαστεί με την Samskip και την Cochin Shipyard Limited σε αυτό το έργο, το οποίο θα συμβάλει στην αποφυγή εκπομπών και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών", δήλωσε ο Juha Koskela, Division President, ABB Marine & Ports. "Η ΑΒΒ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των πιο φιλόδοξων σχεδίων της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και τη θέσπιση νέων προτύπων για τις πράσινες θαλάσσιες μεταφορές".
"Το επίπεδο φιλοδοξίας της Samskip όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων απαιτεί εταίρους όπως η ΑΒΒ, με παρόμοιους στόχους για καινοτομία και τη διάθεση να επενδύσουν στο μέλλον", δήλωσε ο Erik Hofmeester, επικεφαλής διαχείρισης στόλου του ομίλου Samskip. "Τα πλοία αυτά αποτελούν ορόσημο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρέχοντας τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως μια καθαρή και ανανεώσιμη τεχνολογία".
"Η Cochin Shipyard είναι υπερήφανη που συνεργάζεται με την ABB για την ενίσχυση της θέσης μας ως πρωτοπόρου στην αειφόρο τεχνολογία και την υποστήριξη του οράματος της Ινδίας να γίνει παγκόσμιος κόμβος για την κατασκευή πράσινων πλοίων", δήλωσε ο Madhu S Nair, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Cochin Shipyard Limited.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από τη νορβηγική κρατική επιχείρηση ENOVA. Η ENOVA, η οποία λειτουργεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλίματος της Νορβηγίας, προωθεί τη στροφή προς μια πιο φιλική προς το περιβάλλον κατανάλωση και παραγωγή ενέργειας, καθώς και την ανάπτυξη της ενεργειακής και κλιματικής τεχνολογίας.