Αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2025 ενώ οι δοκιμές θα ξεκινήσουν το 2026.
Η PowerX παρουσίασε το λεπτομερές σχέδιο του πρώτου δεξαμενόπλοιου "Battery Tanker" στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση "Bariship" που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Imabari, στο Ehime της Ιαπωνίας. Το πρώτο πλοίο "X" στοχεύει στην ολοκλήρωσή του έως το 2025, ενώ οι εγχώριες και διεθνείς δοκιμές έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το 2026.
Επιπλέον, μια νέα εταιρεία με την επωνυμία "Ocean Power Grid Inc." θα ιδρυθεί το τρίτο τρίμηνο του 2023 για να προωθήσει την επιχειρηματική δραστηριότητα της θαλάσσιας μετάδοσης ενέργειας με τη χρήση δεξαμενόπλοιων μπαταρίας. Η εταιρεία αυτή θα είναι υπεύθυνη για την ιδιοκτησία, την πώληση και τη λειτουργία των δεξαμενόπλοιων μπαταριών τόσο στην Ιαπωνία όσο και στο εξωτερικό. Η PowerX αναζητά ενεργά επιχειρηματικούς εταίρους από όλο τον κόσμο για αυτή τη νέα τεχνολογία και επιχειρηματική προσπάθεια.
Επιπλέον, η PowerX έχει υπογράψει μνημόνιο κατανόησης (MOU) και συμφωνία συνεργασίας με την Kyushu Electric Power Co., Ltd. και την πόλη της Yokohama για την επιδίωξη της νέας ιδέας της θαλάσσιας μεταφοράς ενέργειας και την επίτευξη λιμένων ουδέτερων από άνθρακα.
Αυτό το σκάφος ηλεκτρικής πρόωσης διαθέτει μήκος 140 μέτρων και θα είναι εξοπλισμένο με 96 θαλάσσιες μπαταρίες σε εμπορευματοκιβώτια, παρέχοντας συνολική χωρητικότητα 241MWh. Σύμφωνα με την εταιρία, το σύστημα μπαταριών επί του σκάφους βασίζεται στον ιδιόκτητο σχεδιασμό μονάδων, με ασφαλή και αξιόπιστα κύτταρα μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που εξασφαλίζουν διάρκεια ζωής άνω των 6.000 κύκλων. Επιπλέον, το σύστημα μπαταριών είναι εξαιρετικά επεκτάσιμο, επιτρέποντας την εγκατάσταση πρόσθετων μπαταριών για τη δημιουργία μεγαλύτερων ηλεκτρικών μεταφορικών σκαφών, όπως το Power Ark 1000, ή ακόμη μεγαλύτερων μεγεθών για την κάλυψη συγκεκριμένων απαιτήσεων. Το σύστημα περιλαμβάνει ειδικούς μηχανισμούς ελέγχου των εκπομπών αερίων και καταστολής πυρκαγιάς για την εξασφάλιση της ασφάλειας. Η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο του συστήματος μπαταριών, των ελεγκτών φόρτισης και των συστημάτων μετατροπής ισχύος ενισχύει περαιτέρω τα μέτρα ασφαλείας. Όλες οι μπαταρίες θα κατασκευαστούν στο εσωτερικό της εταιρείας στο Okayama και έχουν προγραμματιστεί να λάβουν διεθνείς πιστοποιήσεις ταξινόμησης πλοίων και εφαρμοστέα πρότυπα, όπως DNV και Class NK, υποβάλλοντας αυστηρές δοκιμές για να πληρούν τις αυστηρότερες συνθήκες. Η παράδοση των μπαταριών έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στα μέσα του 2024.
Με τα ενσωματωμένα συστήματα μπαταριών, τα Battery Tankers μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση και μεταφορά πλεονάζουσας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Οι παροπλισμένοι ή αδρανείς θερμοηλεκτρικοί σταθμοί που βρίσκονται κοντά σε λιμάνια μπορούν να μετατραπούν σε σημεία φόρτισης/εκφόρτισης για τα Battery Tankers, όπου η ενέργεια μεταφέρεται στους χρήστες μέσω συνδέσεων δικτύου στην ξηρά, επιτρέποντας την περαιτέρω αποτελεσματική χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Επιπλέον, οι περιοχές με υψηλό δυναμικό για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές είναι συχνά απομακρυσμένες από αστικές περιοχές και άλλες περιοχές με υψηλή ζήτηση ενέργειας. Η ενίσχυση των υποδομών μεταφοράς καθίσταται απαραίτητη σε αυτές τις περιπτώσεις. Δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής πυκνότητας των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου, το Battery Tanker αποτελεί βέλτιστη λύση για τη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας σε μικρές αποστάσεις από ξηρά σε ξηρά, συμπληρώνοντας τις υπάρχουσες γραμμές μεταφοράς διαπεριφερειακού δικτύου.
Τα Battery Tankers θα δημιουργήσουν τα νέα δίκτυα μεταφοράς ενέργειας μέσω της θάλασσας, προωθώντας την αποθήκευση, τον εφοδιασμό και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Καθώς η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών βελτιώνεται και το κόστος τους μειώνεται, αναμένεται ότι η θαλάσσια μετάδοση σε μεγαλύτερες αποστάσεις από υπεράκτιους αιολικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά θα καταστεί εφικτή.