Η πολιτική αστάθεια είναι ένας "πολλαπλασιαστής κινδύνου" που θέτει σε κίνδυνο την επιτυχή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια στη θάλασσα, σύμφωνα με την έκθεση του ICS.
- Η νέα έκθεση υπογραμμίζει ότι οι ηγέτες της βιομηχανίας αλλάζουν στάση απέναντι στα καύσιμα του μέλλοντος, αλλά η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα παραμένει υψηλή χωρίς παγκόσμια πολιτική και ρυθμιστική σαφήνεια.
- Η πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) - The ICS Maritime Barometer Report 2022-2023 - δείχνει ότι απαιτείται σαφής κατεύθυνση από τις κυβερνήσεις για την επιτάχυνση της μετάβασης στην πράσινη ενέργεια.
Η πολιτική αστάθεια, η οικονομική αστάθεια και οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο είναι μεταξύ των κορυφαίων κινδύνων που εντοπίστηκαν.
Η έκθεση "Ναυτιλιακό Βαρόμετρο 2022-2023" του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) - που δημοσιεύθηκε σήμερα - αποκαλύπτει ότι η αβεβαιότητα σχετικά με τη διαθεσιμότητα καυσίμων και τις υποδομές θέτει σε κίνδυνο τις φιλοδοξίες για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα, ενισχύοντας την ανάγκη για ένα σαφές σχέδιο δράσης για τον μετριασμό του κινδύνου.
Η εναρκτήρια έκθεση ICS Maritime Barometer Report είναι η πρώτη πλήρους κλίμακας ετήσια έρευνα για τον κίνδυνο και την εμπιστοσύνη μεταξύ των ηγετών της ναυτιλίας. Περισσότεροι από 130 C-suite υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων, οι μισοί από τους οποίους είναι πλοιοκτήτες και περίπου το 35% αποτελείται από διαχειριστές πλοίων, παρείχαν πληροφορίες σχετικά με τα ζητήματα που τους απασχολούν και τον τρόπο με τον οποίο είναι σε θέση να διαχειριστούν τον αντίκτυπό τους.
Οι απόψεις των ερωτηθέντων σχετικά με τους παράγοντες απεξάρτησης από τον άνθρακα αναδεικνύουν την ωρίμανση της κατανόησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τις πολύπλοκες επιπτώσεις της ενεργειακής μετάβασης. Ενώ οι πρακτικές επιπτώσεις των νέων κανονισμών για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθούν να αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία για δύο συνεχόμενα έτη, οι ερωτηθέντες κατέδειξαν εξελισσόμενες απόψεις σχετικά με το τοπίο των καυσίμων. Αυτό περιλαμβάνει μια αλλαγή στη στάση απέναντι στην αιολική και την πυρηνική ενέργεια ως δυνητικές, βιώσιμες πηγές ενέργειας.
Η έκθεση υπογράμμισε επίσης ότι οι καθυστερήσεις στη λήψη κυβερνητικών αποφάσεων θα έχουν εκτεταμένες συνέπειες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι βασικές επιλογές των κυβερνήσεων όσον αφορά την ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού και τα μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθεί ο κλάδος κατά την επόμενη δεκαετία.
Ο Emanuele Grimaldi, πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, σχολίασε:
"Η ανάγκη για σαφείς κατευθύνσεις από τις ρυθμιστικές αρχές και τους πολιτικούς ηγέτες μας διαφαίνεται από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από ναυτιλιακούς ηγέτες σε όλο τον κόσμο για την παρούσα έκθεση. Οι καθυστερήσεις στη λήψη κυβερνητικών αποφάσεων θα έχουν εκτεταμένες συνέπειες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς οι βασικές επιλογές όσον αφορά την ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού, τα μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου (συμπεριλαμβανομένων της τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, της διαθεσιμότητας εναλλακτικών καυσίμων και της παροχής νέων χερσαίων υποδομών δεξαμενισμού) θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθεί η βιομηχανία κατά την επόμενη δεκαετία. Μη γελιέστε, η ναυτιλία θα βρεθεί στο επίκεντρο πολλών από τις αλλαγές που θα φέρει η επόμενη δεκαετία, γι' αυτό και είναι επιτακτική ανάγκη να παραμείνουμε ενεργά συμμετέχοντες στις εθνικές και διεθνείς συζητήσεις. Παρόλο που τα ατομικά μας συμφέροντα μπορεί να διαφέρουν, η αμοιβαία κατανόηση και η συλλογική δράση για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων είναι τα κλειδιά για ένα καλύτερο μέλλον όχι μόνο για τον κλάδο μας, αλλά και για άλλους κλάδους - και μάλιστα για τον κόσμο συνολικά”.
Η πολιτική αστάθεια, η οικονομική αστάθεια και οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο ήταν επίσης μεταξύ των κορυφαίων κινδύνων που εντοπίστηκαν στην έκθεση ICS Maritime Barometer Report. Καθώς οι οικονομικοί και πολιτικοί κίνδυνοι έχουν αυξηθεί, ιδίως λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στην Ουκρανία, έχουν αυξηθεί και οι ανησυχίες σχετικά με τις ικανότητες των εταιρειών όσον αφορά τη διαχείριση αυτών των ζητημάτων. Ένα βασικό συμπέρασμα για φέτος είναι ότι, αν και ορισμένοι κίνδυνοι έχουν τη δυνατότητα να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, οι ηγέτες της ναυτιλίας έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις ικανότητες του κλάδου να διαχειριστούν αυτές τις καταστάσεις.