Με βάση την αρχική πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε στις 23 Μαρτίου σχετικά με το FuelEUMaritime, οι φορείς εκμετάλλευσης θαλάσσιων μεταφορών υποχρεούνται να χρησιμοποιούν ανανεώσιμα καύσιμα, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη υποχρέωση από την πλευρά της προσφοράς.
Ενόψει του τελικού γύρου των διαπραγματεύσεων για την οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (RED) στις 29 Μαρτίου, η Ένωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA) και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) καλούν, ως εκ τούτου, τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να διασφαλίσουν την υιοθέτηση ενός δεσμευτικού στόχου για την προμήθεια ανανεώσιμων και κλιμακούμενων ναυτιλιακών καυσίμων. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι επαρκείς ποσότητες ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα διατίθενται στην αγορά σε προσιτή τιμή.
Σύμφωνα με τα σενάρια πολιτικής στο πλαίσιο του Σχεδίου Στόχων για το Κλίμα 2030 (CTP), "τα ανανεώσιμα και χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καύσιμα θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν μεταξύ 6% και 9% του μείγματος καυσίμων των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών το 2030 και μεταξύ 86% και 88% έως το 2050, ώστε να συμβάλουν στους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε ολόκληρη την οικονομία της ΕΕ". Ωστόσο, σήμερα, ο εφοδιασμός του ναυτιλιακού τομέα με τέτοια καύσιμα είναι ελάχιστα υπαρκτός στην Ευρώπη.