Η A.P. Moller - Maersk (Maersk) ανακοίνωσε την παραγγελία ακόμα έξι μεγάλων ποντοπόρων πλοων που θα μπορούν να πλεύσουν με πράσινη μεθανόλη.
Τα έξι πλοία θα κατασκευαστούν από την Hyundai Heavy Industries (HHI) και έχουν ονομαστική χωρητικότητα περίπου 17.000 κοντέινερ (Twenty Foot Equivalent - TEU). Θα αντικαταστήσουν την αντίστοιχη υπάρχουσα χωρητικότητα του στόλου της Maersk.
Η Maersk έχει θέσει στόχο καθαρών μηδενικών εκπομπών για το 2040 σε ολόκληρη τον Όμιλο και έχει θέσει επίσης απτούς βραχυπρόθεσμους στόχους για το 2030 για να διασφαλίσει σημαντική πρόοδο. Αυτό περιλαμβάνει 50% μείωση των εκπομπών ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο στον στόλο της Maersk Ocean σε σύγκριση με το 2020 και την αρχή της παραγγελίας μόνο νεόκτιστων πλοίων που μπορούν να λειτουργούν με πράσινα καύσιμα.
Σε σύγκριση με τις δυνατότητες συμβατικών καυσίμων, η πρόσθετη κεφαλαιουχική δαπάνη (CAPEX) για την ικανότητα διπλού καυσίμου μεθανόλης κυμαίνεται μεταξύ 8-12%, που είναι βελτίωση σε σύγκριση με όταν η Maersk παρήγγειλε οκτώ πλοία με την ίδια τεχνολογία πέρυσι.
Τα έξι πλοία των 17.000 TEU πρόκειται να παραδοθούν όλα το 2025 και θα φέρουν την σημαία της Δανίας. Όλα έρχονται ως μέρος του συνεχούς προγράμματος ανανέωσης στόλου της Maersk και η χωρητικότητά τους θα αντικαταστήσει ίση ποσότητα χωρητικότητας που θα φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής και θα εγκαταλείψει τον διαχειριζόμενο στόλο της Maersk. Όταν δρομολογηθούν και τα 19 πλοία κατά παραγγελία και αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία, θα δημιουργήσουν ετήσια εξοικονόμηση εκπομπών CO2 περίπου 2,3 εκατομμυρίων τόνων.