Δύσκολα φαίνεται να είναι τα πράγματα εάν υλοποιηθεί η πρόταση της Κομισιόν για πλήρη απαγόρευση ναυτιλιακών υπηρεσιών σχετικά με τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Εάν η συγκεκριμένη πρόταση λάβει την έγκριση των κρατών μελών, τότε όλες οι ναυτιλιακές υπηρεσίες που σχετίζονται με την μεταφορά του Ρωσικού πετρελαίου θα απαγορευτούν.
Φαίνεται πως από τη μία πλευρά η συγκεκριμένη απόφαση θα πιέσει την Mόσχα καθώς θα αναγκαστεί να βρει καινούργιους αγοραστές, από την άλλη όμως θίγονται και τα συμφέροντα της παγκόσμιας ναυτιλίας και κατ’ επέκταση της ελληνικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες πολλοί Έλληνες εφοπλιστές αντιδρούν στην συγκεκριμένη απόφαση. Μετά από παρατεταμένη πανδημία, ένας πόλεμος είναι αυτός όποιος αλλάζει τις ισορροπίες και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στα τάνκερς καθώς οι εφοπλιστές θα πρέπει να διακόψουν μια σειρά διαδικασιών και να αναζητήσουν αλλού την δυνατότητα μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι όταν βάλλεται η ναυτιλία παγκοσμίως τότε σαφώς μιλάμε για τεράστιο πλήγμα και στην Ελληνική και Ελληνόκτητή καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 2% του παγκόσμιου στόλου και το 605 του ευρωπαϊκού.
Ας ελπίσουμε ότι οι πιέσεις που δέχονται αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής, θα έχουν αποτέλεσμα και το έκτο πακέτο κυρώσεων το οποίο ενδέχεται να εγκριθεί τις επόμενες ώρες να περιλαμβάνει μία εξαίρεση για κάποιους χώρες λόγω του γεγονότος ότι εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό πετρέλαιο. Οι αποφάσεις της Ε.Ε. θα δείξουν τι μέλλει γενέσθαι…