Τα επηρεαζόμενα πλοία είναι περίπου 200 και από αυτά, σε περίπου 80 πλοία έχουν αναφέρει διάφορα προβλήματα με τις αντλίες καυσίμων και τους κινητήρες τους.
Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) ειδοποιήθηκε στις 14 Μαρτίου 2022 ότι ορισμένα πλοία προμηθεύτηκαν πετρέλαιο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) που περιείχε υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης χλωριωμένων οργανικών ενώσεων (COC) (1,2-διχλωροαιθάνιο, Tetrachloroethylene) στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Η λιμενική Αρχή επικοινώνησε αμέσως με τους αρμόδιους προμηθευτές καυσίμων για να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να σταματήσει η διάθεση αυτών των καυσίμων και να ενημερώσει επίσης όλα τα πλοία που προμηθεύτηκαν το καύσιμο αυτό να είναι προσεκτικά κατά τη χρήση του.
Οι προκαταρκτικές έρευνες που διεξήγαγε η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης αποκάλυψαν ότι το επηρεαζόμενο καύσιμο – ένα μεικτό προϊόν, προμηθεύτηκε από την Glencore Singapore Pte Ltd (Glencore). Η Glencore ενημέρωσε την Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης ότι μόλις έλαβε αναφορές για μόλυνση του καυσίμου της, προχώρησε σε δοκιμή των καυσίμων που προμηθεύονταν από τις πηγές της και ανακάλυψε ότι ένα από αυτά που προερχόταν από το εξωτερικό περιείχαν περίπου 15000 ppm COC. Μέχρι τη στιγμή της δοκιμής, η Glencore είχε ήδη πουλήσει μέρος των επηρεαζόμενων καυσίμων στην PetroChina International (Singapore) Pte Ltd (PetroChina), η οποία με τη σειρά της είχε προμηθεύσει πλοία στο λιμάνι της Σιγκαπούρης.
Μέχρι σήμερα, η Glencore και η PetroChina είχαν προμηθεύσει τα επηρεαζόμενα καύσιμα σε περίπου 200 πλοία στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Από αυτά, περίπου 80 πλοία έχουν αναφέρει διάφορα προβλήματα με τις αντλίες καυσίμων και τους κινητήρες τους. Η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης διεξήγαγε δοκιμές δειγμάτων καυσίμου για ορισμένα από τα επηρεαζόμενα πλοία και βρήκε υψηλά επίπεδα COC στα δείγματα καυσίμων τους. Αυτή είναι η πρώτη περίπτωση μόλυνσης των καυσίμων λόγω των υψηλών επιπέδων συγκέντρωσης COC που αναφέρθηκαν στη Σιγκαπούρη τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Τα καύσιμα που παρέχονται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης πρέπει να πληρούν τα διεθνή πρότυπα των προϊόντων πετρελαίου καυσίμου. Το μολυσμένο καύσιμο που αγόρασε η Glencore ήταν σε συμμόρφωση με το ISO 8217. Η Glencore είχε επίσης πραγματοποιήσει πρόσθετες δοκιμές του καυσίμου με βάση την Αμερικανική Εταιρεία Δοκιμών και Υλικών (ASTM) D7845. Τόσο το ISO 8217 όσο και το ASTM D7845 δεν ελέγχονται για COC.
Η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης βρίσκεται επί του παρόντος σε συζητήσεις με τη βιομηχανία για την εφαρμογή πρόσθετων ελέγχων ποιότητας καυσίμων που θα ελέγχουν για μη αποδεκτές χημικές ουσίες. Η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης σκοπεύει επίσης να υποβάλει έγγραφο σχετικά με τη μόλυνση των καυσίμων με COC στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό για την ενημέρωση των μελών.