Ως μέρος της δέσμευσής της να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών και να αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη αξία της πλωτής οδού, η Διώρυγα του Παναμά εξέδωσε μια πρόταση για μια νέα απλοποιημένη δομή διοδίων που θα παρέχει σταθερότητα τιμών στους πελάτες τα επόμενα χρόνια.
Οι προτεινόμενες αλλαγές θα προσφέρουν στους πελάτες προβλεψιμότητα, καθορίζοντας τιμολόγια πολύ νωρίτερα, επιτρέποντάς τους να προγραμματίσουν τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις ανάλογα.
Η προτεινόμενη δομή διοδίων θα μειώσει τον αριθμό των τιμολογίων από 430 σε λιγότερα από 60, προσφέροντας έναν απλούστερο τρόπο στους πελάτες να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Παναμά. Αυτό το απλοποιημένο σύστημα θα ελαχιστοποιήσει την περιττή πολυπλοκότητα και θα διευκολύνει τις συναλλαγές καταργώντας τις ζώνες διοδίων και εισάγοντας τιμολόγια με βάση το μέγεθος του σκάφους.
Η προτεινόμενη δομή διοδίων συνιστά τις ακόλουθες βασικές προσαρμογές, μεταξύ άλλων:
Αντικατάσταση των ζωνών διοδίων με τιμολόγια σταθερής και χωρητικότητας. Τα διόδια θα καθορίζονται από δύο στοιχεία. Ένα σταθερό τιμολόγιο ανά διέλευση, σύμφωνα με τις δεξαμενές που χρησιμοποιούνται και την κατηγορία μεγέθους σκάφους (Regulars, Supers και Neopanamax), που θα παραμείνει σε ισχύ μέχρι το έτος 2025.
Τιμολόγιο χωρητικότητας ανά τύπο σκάφους και κατηγορία μεγέθους, που καλύπτει την αξία της υπηρεσίας που παρέχεται από το κανάλι.
Αντικατάσταση τιμολογίων για πλοία σε έρμα: Η Διώρυγα του Παναμά μειώνει πολύπλοκα τιμολόγια για πλοία σε έρμα που δεν συνάδουν με την αξία που παρέχεται στους πελάτες. Σύμφωνα με την πρόταση, τα πλοία που διέρχονται με έρμα θα πληρώνουν ένα ποσοστό των κανονικών διοδίων με φορτίο, ανεξάρτητα από το τμήμα της αγοράς, και θα καταργηθούν σταδιακά τα ειδικά τιμολόγια επιστροφής για πλοία εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Μαζί με τις προτεινόμενες αλλαγές στη δομή των διοδίων της, η Διώρυγα του Παναμά σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε έργα και θα επιδιώξει πρόσθετες επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη συντήρηση της υποδομής, καθώς και νέες υποδομές και εξοπλισμό για να καταστεί ουδέτερος εκπομπών άνθρακα έως το 2030.