Η INTERCARGO χαιρετίζει την πρόσφατη πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese για επικαιροποίηση της τροπολογίας 9 του σχεδίου οδηγίας του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ETS) της ΕΕ και να υποστηρίξει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Αυτή η αναγνώριση ότι συχνά η ναυτιλιακή εταιρεία δεν είναι η εμπορική οντότητα που ελέγχει τη λειτουργία του πλοίου και επομένως δεν είναι υπεύθυνη για τις προκύπτουσες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έχει καθυστερήσει πολύ.
Ο Πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός σημειώνει: «Παρόλο που διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ (ETS) στο σύνολό του, είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε την ΕΕ να κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές αντιλαμβάνονται επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες της βιομηχανίας μας. Τα μοτίβα συναλλαγών στον τομέα ξηρού χύδην είναι ποικίλα και διάσπαρτα. Σημαντικό μέρος της λειτουργίας των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου διαχειρίζονται οι ναυλωτές, οι οποίοι όχι μόνο αναλαμβάνουν την ευθύνη για την αγορά του καυσίμου, αλλά λαμβάνουν και επιχειρησιακές αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2 του πλοίου, όπως η ταχύτητα διέλευσης. Ταυτόχρονα, ενώ η πρόταση αναγνωρίζει την ανάγκη να θεσπιστεί συμβατική απαίτηση μεταξύ του πλοιοκτήτη και του εμπορικού φορέα για τη μετακύλιση των δαπανών, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αυτό θα είναι ευκολότερο να ειπωθεί παρά να γίνει».
Παρά την κίνηση αυτή, η INTERCARGO εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην υποστήριξη του ρόλου του IMO ως παγκόσμιου φόρουμ και ρυθμιστή για την εξάλειψη όλων των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία παγκοσμίως.
Ωστόσο, η Ένωση υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στη διευκόλυνση αυτής της μετάβασης για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων, και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του κ. Liese για τη σύσταση ενός Ocean Fund για τη χρηματοδότηση της Ε&Α στη θαλάσσια απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και τη χρηματοδότηση έργων Ε&Α που αποσκοπούν στη γεφύρωση του χάσματος τιμών ανάμεσα στα καθαρότερα και τα συμβατικά καύσιμα.