Η Hyundai Mipo Dockyard (HMD) έχει προγραμματίσει να παραδώσει το πρώτο παγκοσμίως ballast free πλοίο μεταφοράς υγρών καυσίμων LNG μέσα στη χρονιά.
Το πλοίο των 7.600 m³ παραγγέλθηκε από την Bernhard Schulte με έδρα τη Γερμανία στα τέλη του 2016 και βρίσκεται υπό κατασκευή με την κλάση Lloyd's Register (LR) στο ναυπηγείο της Ulsan της HMD.
Από τα πρώτα πλοία, η σωστή διαχείριση έρματος ήταν απαραίτητη διαδικασία για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία τους, καθώς αποτελεί επίσης και μια οικολογική απειλή για την υγεία, εξαιτίας του αυξημένου αριθμού μικροοργανισμών που θα μπορούσαν να μετακινηθούν από ένα μέρος σε άλλο και να προκαλέσουν μόλυνση.
Με την έναρξη ισχύος της Σύμβασης Διαχείρισης Υδάτινου Έρματος του ΙΜΟ τον Σεπτέμβριο του 2017, όλα τα πλοία που κατασκευάστηκαν (ημερομηναρία καρίνας) την ίδια ή μετά την ημερομηνία αυτή, για την οποία ισχύει η σύμβαση, απαιτείται να έχουν εγκατεστημένο σύστημα επεξεργασίας νερού έρματος κατά την παράδοση. Η HMD προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα που προκύπτει από το μολυσμένο νερό του έρματος, χωρίς την ανάγκη για κάποιο σύστημα επεξεργασίας. Δηλαδή χωρίς Ballast Water System on board.
Για να εφαρμοστεί η ιδέα “ballast free” σε αυτόν τον σχεδιασμό του πλοίου, η HMD έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην ειδική φόρμα γάστρας, το μηχανοστάσιο και ένα σύστημα διπλού προωστήρα με προωθητήρες αζιμούθου έτσι ώστε το σκάφος να διατηρεί τη σταθερότητα και τον έλεγχο χωρίς να χρειάζεται να μπει σε διαδικασία “παραδοσιακού” ballast treatment.
Το πρώτο εμπόδιο της HMD ήταν η διαχείριση της ταχύτητας από το dead rise. Γενικά, είναι γνωστό ότι το dead rise συμβάλλει στη βελτίωση της σταθερότητας του πλοίου, το οποία είναι πολύ σημαντικό για αυτό το πλοίο χωρίς έρμα, αλλά είναι επίσης πιθανό να επιδεινώσει την ταχύτητα του σκάφους. Για να αντισταθμιστεί αυτό, η HMD επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό στη βελτιστοποίηση της φόρμας της γάστρας και ανέπτυξε με επιτυχία μια καλύτερη απόδοση, κάτι το οποίο φάνηκε και στα τέστ που υπεβλήθη το πλοίο.
Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό αυτού του σκάφους που του επιτρέπει να είναι χωρίς έρμα είναι το δίδυμο σύστημα πρόωσης με δύο προωθητές αζιμούθιου. Η μικρότερη διάμετρος των ελίκων που τοποθετούνται στους προωθητήρες αζιμούθιου επιτρέπει στο σκάφος να επιτύχει πλήρη εμβάπτιση σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας.
Η ιδέα “ballast free” σημαίνει ότι το σκάφος δεν θα χρειαστεί να εγκαταστήσει σύστημα επεξεργασίας νερού έρματος και επίσης απομακρύνει την ανάγκη συμμόρφωσης με το πρότυπο επιδόσεων για προστατευτικές επικαλύψεις για δεξαμενές έρματος και τη σχετική ρύθμιση, επιτρέποντας εξοικονόμηση κόστους συντήρησης.