Τα περισσότερα πλοία χρησιμοποιούν καύσιμα όπως το τίζελ, πράγμα που σημαίνει ότι αυτοί οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να συμμορφωθούν
με το παγκόσμιο όριο εκπομπών θείου που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει η μετάβαση από το βαρύ μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις. Μία από αυτές τις λύσεις είναι ο εξηλεκτρισμός.
Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει για την εφαρμογή της ηλεκτρικής ενέργειας για θαλάσσια πρόωση. Οι υβριδικοί κινητήρες είναι οι πλέον συνηθισμένοι. Υπάρχουν τα παραδείγματα της εταιρίας Hurtigruten μια εταιρεία κρουαζιερόπλοιων, πορθμείων και φορτίων, που συνεργάστηκε με τη Rolls-Royce για να εξοπλίσει το σκάφος τους με έναν βοηθητικό κινητήρα με μπαταρίες. Η εταιρία Visedo εισήγαγε το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πορθμείο της Ασίας στην Ταϊβάν. Το πλοίο που μεταφέρει οκτώ εκατομμύρια επιβάτες ετησίως εξοπλίζεται πλέον με μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου.
Αρκούν όμως τέτοιου είδους ενέργειες για την επίτευξη των"μηδενικών εκπομπών"; Ο στόχος Θα μπορούσε να επιτευχθεί με πλοία που θα κινούνται με την υποστήριξη αμιγώς ηλεκρτικών κινητήρων. Η βιομηχανία κινείται ήδη προς την κατεύθυνση αυτή με την Κίνα να θέτει σε λειτουργία ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο. Παραμένουμε συντονισμένοι και παρακολουθούμε τις εξελίξεις.