Οι κορυφαίοι περιβαλλοντικοί οργανισμοί και η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία προσχώρησαν στην έκκληση για ρητή απαγόρευση
της μεταφοράς μη συμμορφούμενων καυσίμων πλοίων όταν το παγκόσμιο όριο θειώσεως 0,5% θα τεθεί σε ισχύ το 2020.
Ο ΙΜΟ συμφώνησε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2020 η μέγιστη επιτρεπόμενη περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων (εκτός των περιοχών ελέγχου των εκπομπών) θα μειωθεί από 3,5% σε 0,5%. Εκτός εάν ένα πλοίο χρησιμοποιεί εγκεκριμένη ισοδύναμη μέθοδο συμμόρφωσης, δεν πρέπει να υπάρχει λόγος να φέρει επί του σκάφους καύσιμα που δεν συμμορφώνονται προς την καύση.
Το ανώτατο όριο του θείου για το 2020 θα προσφέρει σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία ως αποτέλεσμα της μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο των καυσίμων πλοίων που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020. Ταυτόχρονα, το ανώτατο όριο για το 2020 θα αυξήσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των πλοίων και θα παρουσιάσει σημαντικές προκλήσεις για τις κυβερνήσεις που πρέπει να εξασφαλίσουν συνεπή επιβολή σε ολόκληρο τον κόσμο.
Προκειμένου να εξασφαλιστούν τα επιδιωκόμενα οφέλη για το περιβάλλον και την υγεία, οι οργανισμοί υποστηρίζουν ότι είναι ύψιστης σημασίας η εφαρμογή αυτού του προτύπου να είναι αποτελεσματική και ισχυρή σε παγκόσμιο επίπεδο. Οποιαδήποτε παράλειψη των κυβερνήσεων να εξασφαλίσουν συνεπή εφαρμογή και επιβολή θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε σοβαρές στρεβλώσεις στην αγορά και σε αθέμιτο ανταγωνισμό.
Σε κοινή δήλωση πριν από μια κρίσιμη συνάντηση του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο, κατά την οποία οι κυβερνήσεις θα συζητήσουν προτάσεις για απαγόρευση μεταφοράς, οι περιβαλλοντικοί και ναυτιλιακοί οργανισμοί ισχυρίζονται ότι μια τέτοια απαγόρευση θα βοηθήσει στην εξασφάλιση ισχυρής, απλοποιημένης και συνεπούς εφαρμογής του παγκόσμιου ανώτατου ορίου θείου.