Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Συνεργασία για πλοία με μηδενικές εκπομπές ρύπων

"Με το συνδυασμό των υφιστάμενων τεχνολογιών με νέο τρόπο, μπορούμε να κατασκευάσουμε Ferries που αντιπροσωπεύουν

ένα τεράστιο άλμα για το περιβάλλον". Αυτή είναι η ιδέα πίσω από ένα νέο έργο Ε&Α στο οποίο συμμετέχουν τέσσερις σημαντικοί παράγοντες του ναυτιλιακού τομέα: Η Rolls-Royce, η Color Line, η Norled και η Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση. Το σχέδιο έλαβε επιχορήγηση ύψους 5,9 εκατομμυρίων ΝΟΚ από το πρόγραμμα ENERGIX του Συμβουλίου Έρευνας της Νορβηγίας.

Το σχέδιο «Μηδενικές εκπομπές Ferries» αποσκοπεί να οδηγήσει σε ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα που όχι μόνο παρέχει αποδοτικότερη ισχύ και σταθερότερες λειτουργίες, αλλά είναι πιο οικονομικό, ευκολότερο στην ενσωμάτωση - και έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Αυτό δεν σημαίνει κάτι κακό για το πλοίο, το οποίο έχει συνήθως ένα υβριδικό σύστημα που είναι χίλιες φορές μεγαλύτερο από ένα υβριδικό επιβατικό αυτοκίνητο.

Οι τέσσερις εταίροι επιδιώκουν να το επιτύχουν με τη διερεύνηση νέων τρόπων συνδυασμού συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, ενεργειακής διαχείρισης, διανομής ενέργειας και επαναφόρτισης επί του πλοίου. Οι εργασίες είναι ήδη σε εξέλιξη και οι δύο φορείς εκμετάλλευσης Ferries έχουν συγκεκριμένους στόχους όσον αφορά το αποτέλεσμα.

"Στόχος μας είναι να μειώσουμε σταδιακά τις εκπομπές που παράγονται από το στόλο των επιβατηγών και των ταχύπλοων επιβατηγών πλοίων και να γίνει ο πρώτος Νορβηγικός φορέας με 100% μηδενικές εκπομπές. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο με την ηλεκτροδότηση στις σύντομες διαδρομές των πορθμείων μας, αλλά περιμένουμε την τεχνολογία να γίνει αρκετά ώριμη ώστε να μπορεί να καλύψει μεγαλύτερες εκτάσεις. Είμαστε λοιπόν ευχαριστημένοι που μπορούμε να συνεισφέρουμε την εμπειρία μας σε αυτό το έργο ", λέει ο Lars Jacob Engelsen, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Norled.

"Το έργο αυτό είναι απόλυτα σύμφωνο με την περιβαλλοντική μας στρατηγική, στην οποία η ηλεκτροδότηση του στόλου διαδραματίζει βασικό ρόλο. Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε αποτελεσματικότερα την ενέργεια, να μειώσουμε τον χρόνο λειτουργίας των μηχανών και να διασφαλίσουμε ότι καλύπτουμε ένα μεγαλύτερο ποσοστό της κατανάλωσης ενέργειας από την «πράσινη» χερσαία ισχύ παρά από τα ορυκτά καύσιμα», λέει ο Johann Martinussen, της Color Line.

Ειδήσεις, άρθρα και αναλύσεις για την μεγάλη και παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία
Αρχισυντάκτης, Επιμέλεια Ύλης: Παναγιώτης Δούκας