Το μητρώο της Λιβερίας εκφράζει την αντίθεσή του στην πρόσφατη πρόταση του Κοινοβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την ένταξη του κλάδου της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS).
Ο Alfonso Castillero, Chief Operating Officer του Liberian International Ship and Corporate Registry (LISCR) δήλωσε μεταξύ άλλων ότι "ως νηολόγιο κατανοούμε την ανάγκη για προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεχίζουμε να πιέζουμε για ένα καθαρότερο περιβάλλον, καθώς και μια πιο αποτελεσματική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Είναι πολύ σημαντικό να εργαστούμε προς ένα σύνολο απαιτήσεων που ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), αποφεύγοντας τη δημιουργία ενός κατακερματισμένου συστήματος περιφερειακών απαιτήσεων διασφαλίζοντας μια ενοποιημένη παγκόσμια προσπάθεια αντιμετώπισης αυτού του σημαντικού ζητήματος.
Το σύστημα ETS της ΕΕ, εάν εφαρμοστεί, θα πρέπει να εφαρμόζεται μόνο στα ύδατα των μελών της ΕΕ και να μην έχει παγκόσμια εφαρμογή.
Όπως πολλά άλλα κράτη μέλη του ΙΜΟ, παραμένουμε δεσμευμένοι να συνεργαστούμε με την ΕΕ σε μια συνεργατική προσπάθεια για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων που δημιουργούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου».
Η Λιβερία συμφωνεί με την πρόσφατη θέση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας (WSC) ότι ένα μονομερές σύστημα ETS της ΕΕ θα υπονόμευε τις προσπάθειες μείωσης των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ο LISCR τονίζει ότι πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό ότι το κόστος φορολόγησης που προκύπτει από ένα ETS θα διανεμηθεί στις αλυσίδες εφοδιασμού και αξίας, οι οποίες θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο στο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών.
Εάν η ΕΕ εφάρμοζε το ETS της στη ναυτιλία χρησιμοποιώντας το ίδιο γεωγραφικό πεδίο με τον υφιστάμενο κανονισμό MRV της ΕΕ, το αποτέλεσμα θα ήταν να επιβληθεί μια οικονομική επιβάρυνση σε ταξίδια που σε ορισμένες περιπτώσεις εκτείνονται στα μισά του κόσμου. Πάνω από το ήμισυ των καλυμμένων εκπομπών θα προέκυπταν από ταξίδια εκτός των υδάτων της ΕΕ. Ως μέρος της αίτησης για ταξίδια εντός και εκτός των λιμένων της ΕΕ, εάν οι διατάξεις του ETS ακολουθούν το πεδίο εφαρμογής MRV, θα ισχύουν επίσης για εκπομπές που σχετίζονται με φορτία που μεταφορτώνονται μέσω της ΕΕ, αλλά δεν είναι εισαγωγές ή εξαγωγές της ΕΕ. Αυτό θα είχε ιδιαίτερα δυσανάλογο αντίκτυπο στις αναπτυσσόμενες χώρες, ένα ζήτημα που αποτελεί βασικό μέλημα για τη Λιβερία. Αυτό ανοίγει την πολύ πραγματική προοπτική του εμπορίου και των αντιποίνων σε παγκόσμια κλίμακα.