Ο Οργανισμός Ενέργειας και Υδάτων έλαβε επιχορήγηση ύψους 600.000 ευρώ από την ΕΕ για να εξετάσει
τις δυνατότητες ανάπτυξης ΥΦΑ ως καυσίμου πλοίων στη Μάλτα.
Η τεχνική μελέτη για τη διοχέτευση υγροποιημένου φυσικού αερίου αναμένεται να διευκολύνει τα σχέδια της κυβέρνησης για τη χάραξη εθνικής πολιτικής στον τομέα, μετά από μια οδηγία της ΕΕ για το 2014, η οποία δίνει στα κράτη μέλη μέχρι το 2025 την ανάπτυξη υποδομής ανεφοδιασμού ΥΦΑ στη ναυτιλία θύρες.
Θα εντοπίσει τις βέλτιστες υπεράκτιες λύσεις υποδομής εκτός λιμένος για την ανάπτυξη ναυτιλιακών δεξαμενών υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Μάλτα λαμβάνοντας υπόψη τις μελλοντικές πτυχές της ζήτησης, της ελκυστικότητας, της οικονομίας, του περιβάλλοντος, της γεωγραφίας, της ασφάλειας και του κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων πιθανών συνεργειών με τον σχεδιαζόμενο αγωγό διασύνδεσης φυσικού αερίου Μάλτα.
Οι εκπομπές ΥΦΑ είναι πολύ χαμηλότερες από τις εκπομπές παραδοσιακών ορυκτών καυσίμων και με την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό να υιοθετούν αυστηρότερους ελέγχους στις εκπομπές καυσίμων στη θάλασσα, υπάρχει η προσδοκία ότι η θαλάσσια ναυτιλία θα υιοθετήσει ταχέως ΥΦΑ ως το καύσιμο της επιλογής τα επόμενα χρόνια .
"Θα δούμε κατά καιρούς ότι τα ναυπηγεία θα πρέπει να γίνουν υπερασπιστές των καθαρότερων καυσίμων επειδή υπάρχουν μόνο πολλά οφέλη από την αποτελεσματικότητα που μπορείς να κάνεις κάνοντας το πλοίο πιο υδροδυναμικό και αποδοτικότερο για τους κινητήρες", δήλωσε χθες ο Angus Campbell στο Reuters.