Tο Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), απευθυνόμενο στους διαπραγματευτές του κυβερνητικού εμπορίου στο πλαίσιο της ομάδας
εργασίας του ΟΟΣΑγια τη ναυπηγική βιομηχανία, σε εργαστήριο για την «πράσινη ανάπτυξη» στο Παρίσι, δήλωσε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να είναι βιώσιμη από περιβαλλοντική άποψη μόνο εάν είναι ταυτόχρονα και οικονομικά βιώσιμη.
«Η πολυετή πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εφοπλιστές είναι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η βοήθεια από τις κυβερνητικές επιχορηγήσεις και τα μέτρα στήριξης που ενθαρρύνουν τα ναυπηγεία να παράγουν πλοία που είναι πλεονασματικά στις απαιτήσεις» δήλωσε ο Διευθυντής Πολιτικής του ICS Simon Bennett. «Εάν οι κυβερνήσεις είναι σοβαρές ώστε να βοηθήσουν τον ναυτιλιακό κλάδο να επιτύχει τους στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, ο ΟΟΣΑ πρέπει να ξαναρχίσει τις προσπάθειες για μια παγκόσμια συμφωνία για την εξάλειψη των στρεβλωτικών μέτρων της αγοράς από τη ναυπηγική βιομηχανία. Παρά την ύπαρξη εδώ και πάνω από 50 χρόνια, είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι η ομάδα εργασίας για τη ναυπηγική βιομηχανία έχει σημειώσει μικρή πρόοδο, ενώ ο τελευταίος γύρος διαπραγματεύσεων για μια νέα συμφωνία του ΟΟΣΑ έχει ανασταλεί πριν από αρκετά χρόνια».
Το ICS ανέφερε επίσης την πρόοδο που έχει σημειωθεί για την περαιτέρω βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Όσον αφορά την επιτυχή εφαρμογή της σύμβασης του ΟΗΕ για τον έλεγχο των υδάτων του ΙΜΟ, ο κ. Bennett δήλωσε ότι, όποτε είναι δυνατό, οι εφοπλιστές θα πρέπει να εγκαταστήσουν μόνο συστήματα επεξεργασίας που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με τα αναθεωρημένα και πιο σφικτά πρότυπα Type Approvals που εγκρίθηκαν από το ΙΜΟ το 2016 ακόμα και αν η χρήση τους δεν είναι ακόμη υποχρεωτική, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι θα είναι κατάλληλη για όλους τους όρους λειτουργίας παγκοσμίως.
Σχετικά με το παγκόσμιο κατώτατο όριο για το θείο στα καύσιμα το 2020, το ICS εξήγησε ότι, σε συνεργασία με άλλες ενώσεις εφοπλιστών, επεξεργάζεται μια πρόταση προς τον ΙΜΟ, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να απαγορευθεί η μεταφορά μη συμμορφούμενων καυσίμων, προκειμένου να διασφαλιστεί θεμιτός ανταγωνισμός.