Η Τουρκία, μία από τις πέντε μεγάλες χώρες ανακύκλωσης πλοίων στον κόσμο, έχει κυρώσει τη σύμβαση του ΙΜΟ του Χονγκ Κονγκ, τη συνθήκη για ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον ανακύκλωση πλοίων.
Η διεθνής σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικώς ορθή ανακύκλωση των πλοίων το 2009 καλύπτει το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση πλοίων και την προετοιμασία για την ανακύκλωση τους.
Σύμφωνα με τη σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, τα πλοία που αποστέλλονται προς ανακύκλωση πρέπει να φέρουν κατάλογο επικίνδυνων υλικών, ειδικά για κάθε πλοίο. Τα ναυπηγεία ανακύκλωσης πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν ένα "σχέδιο ανακύκλωσης πλοίων", καθορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο κάθε πλοίο θα ανακυκλωθεί, ανάλογα με τα στοιχεία και το απόθεμά του.
Η Τουρκία δηλώνει ότι απαιτεί ρητή έγκριση του Σχεδίου Ανακύκλωσης Πλοίων πριν από την ανακύκλωση στις εγκεκριμένες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων.
Η Τουρκία γίνεται το έβδομο κράτος στη σύμβαση του Χονγκ Κονγκ. Η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ 24 μήνες μετά την επικύρωσή της από 15 κράτη, που αντιπροσωπεύουν το 40% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας κατά ολική χωρητικότητα και συνολικό μέγιστο ετήσιο όγκο ανακύκλωσης πλοίων τουλάχιστον 3% της συνδυασμένης χωρητικότητάς τους.
Τα επτά συμβαλλόμενα κράτη αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας εμπορικής ναυτιλίας και ο συνδυασμένος ετήσιος όγκος ανακύκλωσης πλοίων των συμβαλλομένων κρατών κατά τα προηγούμενα δέκα έτη ανέρχεται σε 1.652.961 GT, ήτοι 0,62% της εμπορικής ναυτιλίας των ίδιων κρατών (Βέλγιο, Κονγκό , Δανία, Γαλλία, Νορβηγία, Παναμάς, Τουρκία).
Οι πέντε μεγαλύτερες χώρες ανακύκλωσης πλοίων στον κόσμο, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% της συνολικής ανακύκλωσης πλοίων ανά τόννο, είναι το Μπαγκλαντές, η Κίνα, η Ινδία, το Πακιστάν και η Τουρκία.