O κλάδος της Ναυπηγικής Βιομηχανίας διατηρεί ακόμα επιφυλάξεις - παρά τις αυξανόμενες προσδοκίες για ανάκαμψη - ακόμα και μετά από σημαντική αύξηση του αριθμού των παραγγελιών που έλαβαν φέτος τα ναυπηγεία.
Παρόλο που οι συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς φαινομενικά θα μπορούσαν να στηρίξουν μία τέτοια θετική εξέλιξη, οι διεθνείς περιβαλλοντικοί κανονισμοί και οι τιμές του χάλυβα αποτελούν παράγοντες που θα καθορίσουν το μέλλον των ναυπηγείων διεθνώς.
Τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της Κίνας έχουν κερδίσει 53 συμβάσεις αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυτή την χρονιά, ποσοστό που αντιστοιχςεί στο 25% της συνολικής αξίας των παραγγελιών της προηγούμενης χρονιάς.
Τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) έχουν λάβει παραγγελίες αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για τρια LNG, οκτώ LPG, 10 πετρελαιοφόρα, έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο VLCC.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) έχει ολοκληρώσει τις παραγγελίες για έξι LNG Carriers, πέντε VLCC και ένα πλοίο ειδικού σκοπού (special ship).
Η Samsung Heavy Industries έχει λάβει παραγγελίες για οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δύο LNG και δύο πετρελαιοφόρα.
Εταιρία που εδρεύει στην Μεγάλη Βρετανία και που ειδικεύεται στην ανάλυση των ναυτιλιακών και ναυπηγικών επιχειρήσεων αναμένει ότι θα παραγγελθούν 1.134 πλοία φέτος και 1.444 πλοία το επόμενο έτος, σε σχέση με 993 πέρυσι.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) θα εφαρμόσει τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς σε δύο χρόνια, συνεπώς η ζήτηση για νέα πλοία και η ανακατασκευή των υφιστάμενων πλοίων πιθανότατα θα αυξηθούν.
Ο χρόνος θα δείξει.
Photo: PIXABAY