Το Chios Marine Club διοργάνωσε συνάντηση ανταλλαγής πληροφοριών και εμπειριών σχετικά με τις πτυχές των νέων περιβαλλοντικών ρυθμιστικών επιπτώσεων για τη ναυτιλία, στις 30 Νοεμβρίου 2022. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Auditorium του Ομίλου Αγγελικούση, στην Αθήνα, και συμμετείχαν πάνω από 80 μέλη.
Ο Πρόεδρος του Chios Marine Club, καπτ. Αντώνης Πιτσιλός, άνοιξε την εκδήλωση και καλωσόρισε όλους τους συμμετέχοντες.
Ο Νίκος Κακαλής, Γραμματέας του Club Chios Marine Club και Διευθυντής του Lloyd's Register Global Bulk Carriers Segment, συντόνισε την εκδήλωση, αναφέροντας ότι «η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικών στόχων και κανονισμών προσθέτει μια άλλη διάσταση πολυπλοκότητας στην υπάρχουσα υψηλή αστάθεια της αγοράς, τις γεωπολιτικές καταστάσεις και την ενεργειακή κρίση ". Ο Νίκος Κακαλής τόνισε ότι «η τεχνολογία και τα καύσιμα επί του σκάφους, η ανάπτυξη και η κατανομή του στόλου, η βέλτιστη λειτουργία, η παρακολούθηση και ψηφιοποίηση των επιδόσεων, η εκπαίδευση του πληρώματος, είναι μόνο ένα μέρος των πτυχών που πρέπει να ληφθούν υπόψη από διαφορετική οπτική γωνία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δέσμευση ευρύτερων ενδιαφερόμενων μερών του κλάδου είναι απαραίτητη για την καλύτερη κατανόηση του νέου τοπίου και τον εντοπισμό πιθανών οδών πλοήγησης».
Ο Γιάννης Κοτζιάς, Director Assets/SnP & Projects στην Xclusiv Shipbrokers ανέφερε ότι «η εφαρμογή του CII από την 1η Ιανουαρίου 2023 για τους περισσότερους τύπους πλοίων με ολική χωρητικότητα άνω των 5.000 τόννων, θα αλλάξει το τοπίο της παγκόσμιας ναυτιλίας, με τα πλοία να κατατάσσονται από Α έως Ε ανά έτος ως προς τις εκπομπές CO2». Ο Γιάννης Κοτζιάς τόνισε ότι «από τη μια πλευρά, οι λύσεις υψηλού κόστους για τους πλοιοκτήτες για τη βελτίωση της βαθμολογίας των πλοίων τους στον πρακτικά δυνατό βαθμό και από την επιλογή πλοίων των άλλων ναυλωτών λαμβάνοντας υπόψη το CII και την πιθανή τους ευθύνη για την επαναπαράδοση, αναμένεται να δημιουργήσουν αναταράξεις στις ναυτιλιακές αγορές, επηρεάζοντας το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης πλοίων και επηρεάζοντας τους ναύλους σε άγνωστο προς το παρόν βαθμό».
Ο Θεόδωρος Κουρμπέλης, Strategic Key Accounts Director στον Lloyd’s Register δήλωσε ότι «το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή νέων περιβαλλοντικών κανονισμών τόσο σε διεθνές όσο και σε περιφερειακό επίπεδο είναι αρκετά στενό από τον επόμενο Ιανουάριο 2023 έως το 2030 προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050». Ο Θεοδωρος Κουρμπέλης τόνισε ότι «αν και οι πιθανές οικονομικές πτυχές μπορεί να είναι σημαντικές, δεν υπάρχουν λύσεις και οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν προληπτικά ποιος είναι ο βέλτιστος συνδυασμός τεχνολογιών και καυσίμων σύμφωνα με τα προφίλ, τους στόλους και τη στρατηγική τους, που ανταποκρίνονται στην ασφάλεια και τους στόχους της τεχνοοικονομικής τους σκοπιμότητας».
Ο Μπιλ Σταματόπουλος, Global Business Development Director για τον Bureau Veritas VeriFuel, δήλωσε ότι «τα συμβατικά βιοκαύσιμα είναι συμβατά με τους σύγχρονους ναυτιλιακούς κινητήρες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια στα πλοία. Ωστόσο, παραμένουν ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα της πλήρους αλυσίδας εφοδιασμού και την ευρεία διαθεσιμότητα βιοκαυσίμων 2ης και 3ης γενιάς δεδομένου του ανταγωνισμού με άλλους τομείς». Τα βιοκαύσιμα είναι μια ευέλικτη λύση που μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές τοποθεσίες μέσω διαφορετικών πηγών. Η βιομάζα για βιοκαύσιμα είναι θεωρητικά διαθέσιμη παντού, περιορίζοντας την ποσότητα μεταφοράς που απαιτείται για τη διανομή. Μπορούν επίσης να αναμειχθούν με ορυκτά καύσιμα για τη μείωση των εκπομπών χωρίς να απαιτείται πλήρης εξάρτηση από τα βιοκαύσιμα. Ο Μπιλ Σταματόπουλος τόνισε ότι «τα βιοκαύσιμα είναι μια άμεσα εφαρμόσιμη λύση με το κλειδί στο χέρι και προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων ως πιο βιώσιμη πηγή καυσίμου. Τα βιοκαύσιμα απαιτούν ελάχιστες επενδύσεις για να συμβαδίζουν με τους εξελισσόμενους κανονισμούς και να διασφαλίσουν την ασφάλεια του πληρώματος και, ως εκ τούτου, αποτελούν ένα από τα καλύτερα βήματα για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».