Ο ρόλος της τεχνολογίας στην ναυτιλία και το ταξίδι στο IMO 2050 συζητήθηκε σε μια εκδήλωση του ABS που συμπεριλάμβανε ηγέτες της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης , της Chevron Shipping Company και της Clarkson Research Services Ltd.
"Η ταχεία αλλαγή και οι σύνθετες προκλήσεις χαρακτηρίζουν τον σημερινό ναυτιλιακό κόσμο. Χρειαζόμαστε μια ασφαλή και βιώσιμη μετάβαση σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο χαμηλών εκπομπών άνθρακα με μια πλατφόρμα ανάπτυξης. Για να το επιτύχουμε, θα χρειαστούμε νέα καύσιμα, νέες προσεγγίσεις για το σχεδιασμό και τη λειτουργία των πλοίων - και τίποτα λιγότερο από έναν τεράστιο μετασχηματισμό τεχνολογίας", δήλωσε ο Christopher J. Wiernicki, Πρόεδρος της ABS, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, ο οποίος ήταν ένας από τους ομιλητές. "Η ψηφιακή εποχή απαιτεί συνεργασία, στην οποία η τεχνογνωσία και οι καινοτόμες ιδέες πολύ διαφορετικών ανθρώπων ανοίγουν τις πόρτες στο μέλλον. Πρέπει να είμαστε πολύ άνετοι με την αβεβαιότητα σχετικά με το ταξίδι μέχρι το 2050, καθώς εργαζόμαστε μαζί για να αναπτύξουμε και να αναπτύξουμε τεχνολογίες που θα μας οδηγήσουν στο 2050, χωρίς ποτέ να θέτουμε σε κίνδυνο την ασφάλεια ή να ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι είναι ο κινητήρας που οδηγεί αυτή τη βιομηχανία προς τα εμπρός ", πρόσθεσε ο Wiernicki. Ο Δημήτριος Φαφαλιός (Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών) είπε: "Είναι μια εξαιρετική συνάντηση απόψεων εδώ καθώς διανύουμε την εποχή της εξέλιξης της ναυτιλίας. Καθώς η βιομηχανία μας αναπτύσσεται, αποκλίνουμε και σε όλους τους τομείς. Καθώς κάθε τομέας απαιτεί μια προσαρμοσμένη λύση, κάθε τομέας πρέπει να εκτιμά και να σέβεται ο ένας τον άλλον για να επιτύχει τον κοινό μας στόχο. Αυτό απαιτεί πραγματική συνεργασία στο ταξίδι μέχρι το 2050 μεταξύ κάθε πλοικτήτη, διαχειριστή, ναυλωτή, προμηθευτή, νηογνώμονα και ναυτικό”. Ο καπτ. Ντέιβις (Chevron Shipping Company) δήλωσε: "Έχουμε προχωρήσει πολύ από την άποψη του decarbonization, των διαταρακτικών τεχνολογιών και της ψηφιοποίησης, αλλά βλέποντας μπροστά, τα δεδομένα είναι πραγματικά το νέο καύσιμο. Ωστόσο, πέρα από τον όγκο των δεδομένων και το τι κάνουμε μαζί του για το ταξίδι μας στο 2050, η διατήρηση της ασφάλειας των ανθρώπων μας και της καλής του καταρτισης με βελτιωμένες δεξιότητες και ικανότητες θα είναι πάντα η εστίασή μας. " Ο καθηγητής Michael Triantafyllou (Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης) δήλωσε: "Είναι εύκολο να κατακλύσουμε τα δεδομένα και τις ψηφιακές τεχνολογίες". Ο Martin Stopford (Clarkson Research Services Ltd) κατέληξε στο συμπέρασμα: "Σήμερα ήταν μια εξαιρετικά ισχυρή και βαθιά συναφή συζήτηση μεταξύ των παγκόσμιων ναυτιλιακών ηγετών για να διερευνήσουμε πρακτικούς τρόπους που θα διαμορφώσουν ένα αξιοσημείωτο ταξίδι μπροστά από όλους στον κλάδο". Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κοινό των περισσότερων από 250 παγκόσμιων ναυτιλιακών ηγετών συζήτησε επίσης θέματα γύρω από τα υποχρεωτικά όρια ταχύτητας, τις στρατηγικές βελτιστοποίησης ταχύτητας, την παρασκευή προσθέτων και πολλά άλλα.