Οι παραδόσεις πλοίων -σύμφωνα με την VesselsValue - συνήθως επιβραδύνουν προς το τέλος του έτους.
Εάν οι πλοιοκτήτες περιμένουν λίγες εβδομάδες, επιτρέποντας την παράδοση να λάβει χώρα το νέο έτος, το πλοίο θεωρείται νεώτερο κατά έναν ολόκληρο χρόνο.
Υπάρχουν 1.966 πλοία τα οποία έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2018. Ωστόσο, μόνο 1.100 έχουν παραδοθεί μέχρι στιγμής φέτος, που σημαίνει ότι το 44% του βιβλίου παραγγελιών του 2018 είναι εξαιρετικό.
Από τις τρεις κορυφαίες ναυπηγικές χώρες, η Κίνα εξακολουθεί να έχει το 50% παραγγελιών του 2018 που θα πρέπει να παραδωθεί τους τελευταίους δύο μήνες του έτους. Σε σύγκριση με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, όπου το 25% και το 28% των αντίστοιχων βιβλίων παραγγελιών τους εκκρεμούν, τα κινεζικά ναυπηγεία θα μπορούσαν ενδεχομένως να εκτοξεύσουν 446 πλοία στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του επόμενου έτους.
Έλληνες ιδιοκτήτες
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα έχει παραλάβει το 72% όλων των παραγγελιών που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2018, ωστόσο τα συνολικά επίπεδα παραγγελιών μειώνονται σταθερά τα τελευταία 5 χρόνια. Οι Έλληνες ιδιοκτήτες εξακολουθούν να γνωρίζουν καλά την κατάσταση των ναυτιλιακών αγορών και την εξέλιξη του θαλάσσιου κύκλου. Δεκαετίες εμπειρίας στη σύγχρονη αγορά δεξαμενόπλοιων και μεγάλων φορτηγών πλοίων χύδην έχουν δώσει στους ιδιοκτήτες μια ενστικτώδη αίσθηση για την ανανέωση του στόλου.
Εάν όλα τα πλοία που πρόκειται να παραδοθούν το 2018 “πέσουν στο νερό” η Ελλάδα θα αυξήσει τον στόλο τους με συνολικά 85 δεξαμενόπλοια, το υψηλότερο επίπεδο παράδοσης δεξαμενόπλοιων από το 2010, όταν 98 πλοία παραδόθηκαν σε ένα μόνο έτος. Από την άλλη πλευρά, οι ελληνικές παραδόσεις για bulk carriers έχουν μειωθεί σε μόνο 30 παραγγελίες για το 2018, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί.