Ο ενθουσιασμός για νέες παραγγελίες στις περισσότερες ναυτιλιακές αγορές άρχισε να μειώνεται μετά από επενδύσεις άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018.
Το σύνολο των επενδύσεων για νέες παραδόσεις είναι τώρα το χαμηλότερο από τις αρχές του 2016.
Η τάση των παραγγελιών στην αρχή του έτους ήταν υψηλότερη στις αγορές που είδαν και τις υψηλότερες αποδόσεις. Αυτό περιλαμβάνει τις αγορές χύδην ξηρού φορτίου και μεταφορέων ΥΦΑ, ενώ το ενδιαφέρον για τις αγορές πετρελαιοφόρων με χαμηλές απολαβές ήταν πιο ήπιο. Κατά μία έννοια, αυτό υπογραμμίζει τη βραχυπρόθεσμη τάση με την οποία ορισμένοι επενδυτές αντιμετωπίζουν την αγορά. Εξακολουθεί να φαίνεται ότι είναι ευκολότερο να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των πλοίων σε μια ισχυρή αγορά, σε αντίθεση με εκείνα που υποφέρουν από την επιβράδυνση.
Η άνοδος των αιτηθεισών τιμών από τα ναυπηγεία είναι εν μέρει υπεύθυνη για την ύφεση των νέων παραγγελιών. Οι υψηλότερες τιμές χάλυβα, το μειωμένο εργατικό δυναμικό και η μικρότερη προθυμία των πιστωτών να δεχθούν χαμηλά περιθώρια, συμβάλλουν στη μείωση του ενδιαφέροντος των αγοραστών. Η επιβράδυνση στα newbuilds αποτελεί ενθαρρυντικό σημάδι ότι η υπερβολική παραγγελία δεν μπορεί να είναι σημαντικό ζήτημα. Ορισμένα από τα τμήματα της αγοράς έχουν ένα μεγάλο όγκο εκκρεμών παραγγελιών, αλλά τα περισσότερα από αυτά αντισταθμίζονται από ίσο αριθμό πλοίων εν πλω τα οποία είναι ίσα με την αξία ανακύκλωσής τους. Εάν οι παραγγελίες παραμείνουν μεταξύ του επιπέδου $4-8 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το υπόλοιπο του έτους, θα πρέπει να υποστηρίζονται και οι τιμές των στοιχείων των νεότερων πλοίων.
Οι προκλήσεις του παγκόσμιου εμπορίου ενδέχεται να ωθήσουν ορισμένους ιδιοκτήτες σε παύση ή σε σχέδια ανανέωσης του στόλου, ιδίως στις αγορές εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού χύδην, οι οποίες θα επηρεαστούν άμεσα από τις υψηλότερες τιμές καταναλωτικών αγαθών που θα προέκυπταν από τιμολόγια.
Ωστόσο, οι περισσότερες ναυτιλιακές αγορές φαίνεται να βρίσκονται στο κατώτατο επίπεδό τους ή να βελτιώνονται, γεγονός που θα ενθαρρύνει περισσότερο το ενδιαφέρον των επενδυτών για τα newbuilds. Ο κύκλος του χρήματος που προορίζεται για τα πλοία, αποτελεί μια καλή υπενθύμιση ότι ο κυκλικός χαρακτήρας της επιχείρησης παραμένει άθικτος.