Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοιοκτητών του πλανήτη, δήλωσε ότι το παγκόσμιο εμπόριο βρίσκεται σε κίνδυνο
- σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg - εάν τα ζητήματα που αφορούν τους νέους κανονισμούς για τα καύσιμα δεν επιλυθούν γρήγορα, παρέχοντας άμεση ανάδραση σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο των κανονισμών που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ σε λιγότερο από δύο χρόνια.
Από την 1η Ιανουαρίου 2020, ο παγκόσμιος στόλος θα χρειαστεί να χρησιμοποιεί καύσιμα που δεν περιέχουν περισσότερο από 0,5% θείο ή να είναι εφοδιασμένα με κιτ για την εξάλειψη των ρύπων, σύμφωνα με κανόνες που ορίζονται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Η αλλαγή, που ανακοινώθηκε στα τέλη του 2016, απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε νέα έργα από τις εταιρίες διύλισης πετρελαίου που μερικές φορές χρειάζονται πολλά χρόνια για το σχεδιασμό και την αντίστοιχη κατασκευή.
"Αν δεν αντιμετωπιστούν ικανοποιητικά από τις κυβερνήσεις αρκετά σοβαρά ζητήματα μέσα στους επόμενους μήνες, η ομαλή ροή του ναυτιλιακού εμπορίου θα μπορούσε να παρεμποδιστεί επικίνδυνα", δήλωσε ο Esben Poulsson, πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. Το ICS αντιπροσωπεύει τις εθνικές ενώσεις εφοπλιστών παγκοσμίως, των οποίων η συμμετοχή καλύπτει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Ο ΙΜΟ συνεργάζεται με τις χώρες μέλη, καθώς και με τις βιομηχανίες διύλισης και τις ναυτιλιακές εταιρίες, για να «εντοπίσουν και να μετριάσουν τα μεταβατικά ζητήματα ώστε τα πλοία να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις», δήλωσε η εκπρόσωπος τύπου του ΙΜΟ Νατάσα Μπράουν.
Οι νέοι κανόνες είναι τόσο εκτεταμένοι που ώθησαν την Morgan Stanley να αυξήσει την πρόβλεψη της τιμής του πετρελαίου, επειδή η τράπεζα αναμένει αύξηση της ζήτησης από τη ναυτιλιακή βιομηχανία για λεγόμενα καύσιμα μεσαίας απόσταξης, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοφόρων πλοίων. Επί του παρόντος, ο ναυτιλιακός τομέας χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο καύσιμο πετρέλαιο, το υπόλειμμα του οποίου μετατρέπεται σε βενζίνη, κηροζίνη και ντίζελ.