Ένας Έλληνας πλοιοκτήτης προβλέπει ότι νέοι κανόνες για τα καύσιμα πλοίων θα θέσουν εκτός λειτουργίας τα χιλιάδες εμπορικά σκάφη του κόσμου
τα επόμενα δύο χρόνια, εξελίσσοντας το παγκόσμιο εμπόριο. Στην πραγματικότητα, στοιχηματίζει 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτό.
Ο Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp., που εδρεύει κοντά στην Αθήνα, σύμφωνα με τον πρακτορείο Bloomberg, αναφέρει ότι η εταιρεία του έχει επενδύσει τόσο πολύ τους τελευταίους 18 μήνες για να αναβαθμίσει τα 71 πλοία του από πετρελαιοφόρα σε μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων. Οι κανόνες που έχουν σχεδιαστεί για τον καθαρισμό των εκπομπών των πλοίων θα ωφελήσουν πιο σύγχρονα σκάφη και θα συμβάλουν στην αποστολή πολλών παλαιότερων για scrap, δήλωσε ο κ. Μαρινάκης.
"Μέχρι το ένα τέταρτο του σημερινού στόλου θα μπορούσε να διαλυθεί", δήλωσε ο κ. Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο Λονδίνο, όπου και έχει γραφείο. Περισσότερο από το 20% του συνολικού στόλου των 95.000 πλοίων είναι άνω των 15 ετών, πολύ παλιά για πρόσθετες επενδύσεις. "Αυτό θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο", πρόσθεσε ο Μαρινάκης.