Όπου επιτρέπονται από τα συμβόλαια, οι μεταφορικές εταιρίες αρχίζουν να αναβάλλουν τις παραδόσεις νέων υπερβολικά μεγάλων πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων (ULCVs) ενόψει της διπλής πρόκλησης τόσο της πλεονάζουσας δυναμικότητας όσο και της πτώσης της ζήτησης.
Σύμφωνα με την Alphaliner η Cosco έχει αναβάλει 10 από τις 28 παραδόσεις ULCV που επρόκειτο να λάβει για το 2018 και η Yang Ming απέσυρε την παράδοση τριών πλοίων 14.000 teu για το επόμενο έτος.
Παρά τις αναβολές αυτές, η Alphaliner υπολόγισε ότι θα υπάρξουν ακόμη 1.5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια σε νέα πλοία που θα κυκλοφορήσουν φέτος, εκ των οποίων τα 1,2 θα παραδοθούν πριν από το τέλος Ιουνίου.
Η παγκόσμια δυναμικότητα προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά περισσότερο από 5% φέτος, με βάση 1,5 εκατ. νέων εμπορευματοκιβωτίων και την αναμενόμενη περαιτέρω επιβράδυνση της διάλυσης πλοίων - η οποία υπολογίζεται σήμερα σε μόλις 350.000 teu φέτος, σε σύγκριση με 422.000 teu το 2017 και 665.000 teu το 2016.