Η Ναυτιλία ανησυχεί ότι ο αριθμός των ναυτικών που επηρεάζονται από την κρίση αλλαγής πληρώματος αυξάνεται λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβάλλουν οι κυβερνήσεις λόγω των νέων μεταλλάξεων του κορονοϊού.
Οι τελευταίες αναφορές δείχνουν ότι 200.000 ναυτικοί σήμερα πλήττονται από την κρίση αλλαγής πληρωμάτων, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται μείωση από τους 400.000 που έπρεπε να επαναπατριστούν.
Ωστόσο, με τις κυβερνήσεις να επαναφέρουν αυστηρότερους ελέγχους στα σύνορα και περιορισμούς ταξιδιών λόγω των νέων παραλλαγών COVID-19 καθιστούν δυσκολότερη τη μεταφορά του πληρώματος από και προς τα πλοία.
Μέχρι στιγμής, μόνο 55 χώρες και δύο μέλη του ΙΜΟ έχουν δηλώσει τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους και πρέπει να γίνει περισσότερη δουλειά για να διασφαλιστεί ότι τα πληρώματα δεν θα αποτελέσουν για άλλη μια φορά παράπλευρη απώλεια στην πανδημία.
Σε μια απόφαση ορόσημο τον Δεκέμβριο του 2020, η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) διαπίστωσε ότι οι κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να προστατεύσουν τα δικαιώματα των ναυτικών, όπως ορίζεται στο διεθνές δίκαιο βάσει της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, 2006. Η αρμόδια υπηρεσία του ΟΗΕ κάλεσε τα κράτη να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους «χωρίς καθυστέρηση».
Πρέπει επίσης να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες σχετικά με την ιεράρχηση εμβολιασμού για τους ναυτικούς. Τα διαβατήρια εμβολίων που εξετάζονται από ορισμένα κράτη αποτελούν δυνητικό εμπόδιο στην αλλαγή των πληρωμάτων, καθώς οι ναυτικοί από αναπτυσσόμενες χώρες είναι απίθανο να έχουν την ευκαιρία να λάβουν εμβόλια νωρίτερα από τον Ιούλιο.